معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد

حمایت از طرح‌های نوآورانه آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت منعقد شد.

کد مطلب: ۸۴۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از طرح‌های نوآورانه آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های تحول یکی از مهمترین نکاتی که باید در اجرای این برنامه رعایت شود و از ابتدای اجرای برنامه هم جلب مشارکت اعضای هیات علمی مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی حمایت از طرح‌های نوآورانه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حوزه آموزش را یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با هدف حمایت از طرح‌های نوآورانه و همچنین حافظه سازمانی تحول در آموزش علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به نقش مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت در جلب مشارکت اعضای هیات علمی و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها در ارتقای حوزه آموزش سخن گفت و اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری به منظور حمایت مالی از پروپوزال‌های طرح‌های نوآورانه آموزشی بین مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت منعقد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوآورانه ای که در فرایند اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تحقق این تحولات آموزشی نیازمند اقدامات متعددی در سطح دانشگاه /دانشکده‌های علوم پزشکی است که از جمله مهم‌ترین آنها جهت دهی به فعالیت‌های نوآورانه آموزشی در قالب طرح‌های منسجم و پرمحتوا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مدت این تفاهم‌نامه پنج ساله است، اظهار کرد: مقرر شده است مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در چارچوب مقررات و ضوابط خود از طرح‌های نوآورانه آموزشی که با پروپوزال داوری شده به تصویب مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه دانشکده‌های علوم پزشکی رسیده است حمایت کند.

وی با اشاره به نقش مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت گفت: این مرکز نیز با فعال کردن سامانه ملی طرح‌های نوآورانه و جهت دهی به دانشگاه‌ها به منظور ارائه طرح‌های نوآورانه متناسب با نیازهای ملی، سایر اقدامات لازم از جمله توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مشارکت و نظارت بر فرایند بررسی طرح‌ها را پیگیری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار