ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد به مقام شامخ شهدا

زاهدان(پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در گلزار شهدای بهشت مصطفی(ص) زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد به مقام شامخ شهدا

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز/پنجشنبه/ به اتفاق استاندار، نمایندگان اهل سنت مردم شهرستانهای زاهدان و سروان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل بر مزار شهیدان عرصه شهدای مدافع حرم، شهید خزائی و شهید کیانی و نیز سردار شهید محبعلی فارسی با آرمان های شهدای سرافراز میهن اسلامی تجدید میثاق کرد.

در تجدید میثاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهدا مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گزارشی از تعداد شهدا، ایثارگران و شهدای بهشت مصطفی(ص) زاهدان ارائه کرد.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.

از 2 هزار و 55 شهید سیستان و بلوچستان 934شهید دوران دفاع مقدس، 206 شهید توسط ضد انقلاب، 749 شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم و 157 شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.

این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با 11.5 سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر 2 روزه ظرفیت های فرهنگی سیستان و بلوچستان و مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار می دهد.

حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان و انعقاد تفاهم نامه و دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان از جمله برنامه های وی در سفر به زاهدان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان نیز سفر می کند و نشست مطبوعاتی با رسانه ها پایان بخش سفر وی خواهد بود.

براساس برنامه ریزی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستردگی سیستان و بلوچستان، سید عباس صالحی در سالجاری سفری دوباره به سایر شهرهای این استان همراه با دیدارها و بازدیدهای مختلف خواهد داشت.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار