استاندار کردستان؛ عدم توسعه یافتگی کردستان باعث نگرانی است

سنندج(پانا)-استاندار کردستان عدم توسعه یافتگی کردستان را مایه نگرانی دانست و درخواست کرد برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های استان اعتبارات جهشی تخصیص پیدا کند.

کد مطلب: ۸۴۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان؛ عدم توسعه یافتگی کردستان باعث نگرانی است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری استان و مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اطلاعات استان کردستان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه مردم کردستان همواره دل در گرو نظام و کشور داشته‌اند گفت: این مردم همواره رشادت و پایمردی‌های بزرگی در پاسداری از کشور به نمایش گذاشتند که نمونه آن تقدیم ۵۴۰۰ شهید است.

وی ادامه داد: از مجموع شهدای استان کردستان ۱۷۰۰ شهید، شهدای ترور هستند که نظیرش در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه علیرغم تلاش دشمنان و گروهک‌های معاند و تکفیری مردم استان در انتخابات گذشته با رای ۷۳ درصدی در انتخابات شرکت کردند افزود: این امر موید این مطلب است که مردم کردستان شایسته خدمتگزاری بیشتر هستند.

استاندار کردستان عدم توسعه یافتگی کردستان را باعث نگرانی توصیف کرد و گفت: استان کردستان در حوزه زیرساخت‌ها، جاده، تخصیص آب و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فاصله معناداری با استان‌های توسعه یافته کشور دارد.

وی ابراز امیدواری کرد برای جبران و ترمیم و بخشی از عقب ماندگی‌ها و نیازهای استان اعتبارات جهشی به کردستان تعلق بگیرد و امیداست با تدبیر دولت این امر تحقق پیدا کند .

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معیشتی روحانیت اهل سنت اشاره کرد و افزود: روحانیت اهل سنت هم مشروعیت و هم مقبولیت مردمی دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت اهل سنت همواره پرچم‌دار و طرفدار نظام و انقلاب اند اضافه کرد: روحانیت اهل سنت در مقابل گروهک‌های منحرف و تکفیری همواره روشنگر بوده‌اند و شایسته است که به وضعیت معیشت آنان توجه خاص شود.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیرکل پیشین اطلاعات استان کردستان گفت: یقین دارم مدیرکل جدید راه همدلی و همراهی را برای توسعه استان کردستان در پیش خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار