وزیر نیرو: شکایت مردم و صاحبان صنایع از خاموشی های اخیر بحق است

تبریز (پانا)- وزیر نیرو فرایند طولانی تخصیص بودجه به وزارت نیرو را که به سبب احکام بودجه‌ای امسال ایجاد شده است، سبب «فلج» شدن این وزارتخانه دانست.

کد مطلب: ۸۴۲۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو: شکایت مردم و صاحبان صنایع  از خاموشی های اخیر بحق است

رضا اردکانیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، شکایت مردم و صاحبان صنایع را از خاموشی های اخیر بحق دانست و ادامه داد : صاحبان صنایع حق دارند خاموشی‌های غیرمنتظره را قبول نکنند، اما برای ما که از نزدیک با مسایل مواجه هستیم و مشکلات را می دانیم، قابل قبول است.
وی افزود: باید برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم زیرا برق مثل آب نیست و تا مصرف نشده است نمی توان مشکلاتش را احصا کرد.
وزیر نیرو گفت : بهره‌مندی طبقات پرمصرف از یارانه حق طبقات ضعیف را ضایع می کند و در این زمینه چاره‌جویی خواهیم کرد.
وی افزود: مکانیسم تبصره چهار قانون بودجه امسال کشور که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، صنعت برق را فلج کرد و با این تصمیم دسترسی به منابع مالی وزارت نیرو با مشکل مواجه شد.
اردکانیان خاطرنشان کرد : با این قانون مصوب، تخصیص بودجه به وزارت نیرو بر عهده سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت که بر این اساس تا 40 روز باید معطل این سازمان برای تخصیص اعتبارات باشیم، این در حالی است که صنعت برق را نمی‌توان معطل نگه داشت و باید این مساله را حل کرد.
مدیر عامل شرکت توانیر کشور نیز در این جلسه به موضوع بدهی صنایع به این شرکت اشاره کرد و گفت: می توان بدهی صنایع را به صورت تهاتری حل و فصل کرد.
وی با اشاره به الزام ادارات دولتی به استفاده از انرژی خورشیدی گفت: اداراتی که تا فرصت تعیین شده 20 درصد مصرف انرژی برق خود را کاهش ندهند ، هزینه 20 درصد برق مصرفی آنها به صورت نرخ تضمینی دریافت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار