معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

قرآن برترین هنر خداوند

یزد (پانا) ـ عبدالهادی فقهی زاده در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی خط آیات در استان یزد گفت: قرآن کریم برترین کتاب هنر خداوند به حساب می آید.

کد مطلب: ۸۴۲۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
قرآن برترین هنر خداوند

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد: استان یزد را استان ادب و نجابت خواند و گفت: نقاشی خط دلربا و شور افرین ابزاری است برای ارائه حق و حقیقت از دل های ما دور نیست حقیقت همان زیبایی است که با هنر می توان آن را نشان داد

وی افزود: هنر بر دلبرایی و دوست داشتنی تر حقیقت می افزاید و خوش نویسی و نقاشی خط می تواند امروزه ممدی بر درآمدی پاکیزه باشد.

فقهی زاده تصریح کرد:آنچه که امروز حقیقت را تابنده قرار می دهند هنر است ما باید هنر را برای پاسداشت فضایل اخلاقی بجوییم.

وی در ادامه افزود: نقاشی هنری است که یک بار متولد می شود و تکرار نا پذیر است وچیزی که از استادانم شنیده ام قرآن کریم برترین کتاب هنر خداوند به حساب می آید.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را یک هنر خداوند دانست و گفت : قرآن بزرگ ترین مخلوق خداوند می باشد و یک مجعزه بیان انسانی و معارفی است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار فاخر است که معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در قالب جدید و قدیم ۲۶دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار کرده است.

فقهی زاده در پایان افزود: امیدواریم این جشنواره ها با برنامه ریزی های قبلی که انجام شده است با حضور هنرمدان به کار خود خود ادامه دهد و آثار فاخر و متناسب با قرآن و جمهوری اسلامی ایران خلق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار