نگاه ویژه دولت برای حل معضل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرروش استان با اشاره به افزایش سهمیه استان آذربایجان غربی در استخدامهای اخیر، گفت: دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای حل معضل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی استان توجه ویژه ای دارند.

کد مطلب: ۸۴۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ویژه دولت برای حل معضل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

ابراهیم محمدی، صبح امروز در سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی جزو چهار استان لازم التوجه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام شده است، امیدواریم در چند سال آینده بخشی از مشکلات استان در خصوص کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی حل شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی خاطر نشان کرد: در آزمون استخدام پیمانی سال 97 نیز سهمیه استان آذربایجان غربی 667 نفر می باشد.

محمدی افزود: امسال از طریق کنکور سراسری نیز در حدود 950 نفر در دانشگاه فرهنگیان استان جذب خواهد شد که نسبت به چند سال اخیر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان بر تسهیل فرآیند ثبت نام مدارس تاکید کرد و افزود: راهنمایی و جلب رضایت اولیا دانش آموزان در این خصوص ضروریست.

این مقام مسئول گفت: هدایت تحصیلی از دیگر دغدغه های اولیا و دانش آموزان می باشد که باید مدیریت و راهبری شود.

وی با تاکید بر اولویت پرورش بر آموزش اذعان کرد: علیرغم چالشی که در نیروی انسانی آموزش و پرورش وجود دارد تلاش شده حوزه ی پرورشی از جهت تأمین نیرویی انسانی با مشکل خاصی مواجه نشود و پست معاونت پرورشی مدارس به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

محمدی با بیان اینکه مساعدت مالی اولیا به مدارس اختیاری است؛ گفت: دریافت شهریه در هنگام ثبت نام بجز مدارس شاهد، تیزهوشان و غیردولتی که شهریه مصوب دارند، غیر قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان گفت: هرگونه ساماندهی نیروی انسانی و تمهیدات آمادگی برای آغاز سالتحصیلی جدید باید تا 30 مرداد به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: در انتخاب آموزگاران پایه اول ابتدائی باید شاخصهای مورد نیاز در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار