معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل :

ماهانه بیش از 11 میلیون تخم مرغ نطفه دار در اردبیل تولید می شود

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برآورده کردن نیازهای هم‌استانی‌ها در وهله نخست حائز اهمیت است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های منسجمی انجام شده تا بتوانیم در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی و دامی در استان برنامه‌های مناسبی تدوین کرده و مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

کد مطلب: ۸۴۲۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ماهانه بیش از 11 میلیون تخم مرغ نطفه دار در اردبیل تولید می شود

نوبخت اژدری در نشست مشترک با مسئولان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: توسعه بخش دامی و کشاورزی در استان از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود که به همین منظور در بخش صادرات این ظرفیت‌ها را در نظر گرفت .

وی با اشاره به این که 939 هزار و 200 قطعه جوجه یک روزه از اردبیل به افغانستان و ارمنستان صادر شد گفت: این میزان در تیر ماه امسال صادر شده که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نیز شاهد صدور روزافزون جوجه یک روزه در سطح استان باشیم که این مسئله در حال حاضر حائز اهمیت است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طبق برآورد انجام یافته سال گذشته بیش از 42 هزار تن گوشت سفید تولید شده که از این میزان بیش از 37 هزار تن مربوط به مرغ گوشتی بوده که علاوه بر نیاز داخلی به استان‌ها و کشورهای همجوار صادر شده است .

اژدری با اشاره به تولید تخم مرغ نطفه‌دار نیز تصریح کرد: در یک ماه گذشته تولید تخم مرغ نطفه‌دار 11 میلیون و 523 هزارو 544 عدد تخم مرغ نطفه دار و 8 میلیون و 363 هزارو 43 قطعه جوجه یکروزه گوشتی برآورد شده است که انتظار می‌رود در توسعه بخش اقتصادی استان نقش مهمی ایفا کند .

وی اظهار کرد: بیش از ۹۳۹ هزار قطعه جوجه یک روزه از اردبیل به افغانستان و ارمنستان صادر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار