در گفت و گو با پانا

علیرضا شفقی‌نژاد رهبر میهمان ارکستر سمفونیک گیومری می‌شود

تهران (پانا) -– رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران اواخر تابستان به عنوان رهبر میهمان با ارکستر سمفونیک شهر گیومری ارمنستان به صحنه می‌رود.

کد مطلب: ۸۴۲۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا شفقی‌نژاد رهبر میهمان ارکستر سمفونیک گیومری می‌شود

علیرضا شفقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره همکاری با دو گروه کر روسی در اواخر تابستان امسال گفت: همانطور مطلع هستید حدود 8 سال است که به عنوان داور با فستیوال موسیقی «رنسانس» ارمنستان همکاری می کنم که قبلا داور بخش‌ «وکال» (آواز) بودم و درحال حاضر هم در بخش «گروه‌های کُر» داوری می‌کنم. در این فستیوال هرسال گروه‌های خوبی حضور دارند که زمینه همکاری من با دو گروه کُر شرکت‌کننده، که یکی از آنها جزو برگزیدگان فستیوال است، از آنجا شکل گرفت.

وی افزود: این همکاری از طریق برگزاری مسترکلاس خواهد بود که احتمالا در ادامه با اجرای کنسرتی مشترک ادامه خواهد یافت.

رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران در ادامه از همراهی با ارکستر سمفونیک گیومری ارمنستان در اجرای یک کنسرت خبر داد و گفت: اواخر تابستان یا اوایل پاییز به عنوان رهبر میهمان با ارکستر سمفونیک گیومری ارمنستان در این کشور به صحنه خواهم رفت.

شفقی‌نژاد ادامه داد: آقای «یرواند» رهبر دائمی این ارکستر از دوستان من هستند و من طی سال‌هایی که در مقام داور فستیوال موسیقی رنسانس در شهر گیومری حضور داشتم با ایشان و ارکستر سمفونیک گیومری آشنا شدم و تا امروز همکاری‌هایی میان دوطرف شکل گرفت که تازه‌ترین آن همین کنسرت است که بعد از سفرم به مسکو اجرا خواهد شد.

است شفقی‌نژاد از شاگردان منوچهر صهبائی و گورگن موسسیان که تدریس موسیقی، رهبری ارکستر، آهنگسازی و تنظیم قطعات را در کارنامه هنری خود دارد. وی که طی 10 سال پایانی حیات محمد نوری در مقام آهنگساز و رهبر گروه کر با این هنرمند همکاری می‌کرد، از اواخر همکاری با نوری، فعالیت‌های خود را با نام گروه کر فیلارمونیک ایران ادامه داد. این موزیسین در روزهای پایانی سال 93 در اثر سانحه اسب‌سواری دچار ضربه شدید و خونریزی مغزی شد که بعد از عمل جراحی و درمان موفقیت‌آمیزبه عرصه موسیقی کشور بازگشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار