راه‌اندازی کمپین برای کمک مالی به کودکان بازمانده از تحصیل

تهران (پانا) - مصوبات چهل و ششمین جلسه از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش انسداد مبادی بی‌سوادی در کشور و هوشمندسازی مدارس با تأکید بر محلات هدف بازآفرینی شهری و همچنین ارائه گزارش توانمندسازی، تأمین مالی خرد و بانک‌پذیری در محدوده‌های هدف طی ۱۱ بند اعلام شد.

کد مطلب: ۸۴۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
 راه‌اندازی کمپین برای کمک مالی به کودکان بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی چهل و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دبیری هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و اعضای ستاد در تاریخ۱۹ تیر برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای جلسه دستور کار جلسه را اعلام کرد و در ادامه گزارش انسداد مبادی بیسوادی در کشور و هوشمندسازی مدارس (بند ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه) با تأکید بر محلات هدف بازآفرینی شهری توسط نمایندگان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شد.

اهم موارد مطرح شده توسط اعضاء در خصوص گزارش عملکرد مذکور به شرح ذیل است:

- توجه به عوامل اعتقادی، مذهبی و قومیتی به عنوان یکی از دلایل مبادی بیسوادی در برخی از استان‌های کشور

- یکی از وجوه بی‌عدالتی در کشور بی‌عدالتی آموزشی است و این امر در دراز مدت باعث بازماندن از تحصیل در نسل هوشمند تهی‌دست جامعه می‌شود.

- در صورت وجود آمار دقیق از استان‌هایی که با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند می‌توان از امکانات سازمان ملی زمین و مسکن برای تأمین زمین مناسب که در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، استفاده کرد.

- لزوم توجه ویژه به تعریف کاربری‌های چندگانه برای رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی

در ادامه گزارشی از توانمندسازی، تأمین مالی خرد و بانک‌پذیری در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری توسط دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار