آئین بزرگداشت انقلاب مشروطه در تبریز برگزار می شود

تبریز(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری آیین برزگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، یکشنبه 14 مرداد سال جاری در خانه مشروطه خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آئین بزرگداشت انقلاب مشروطه در تبریز برگزار می شود

مرتضی آبدا با اعلام این خبر افزود: برگزاری آیین بزرگداشت مشروطه همزمان با یکصد و دوازدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه دوباره فرصتی فراهم آورده تا یاد و خاطره دلاوران تاریخ ساز این خطه قهرمان را زنده نگه داریم.

آبدار با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تاثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران،گفت: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و سست شدن اندیشه زورمداری و حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: به منظور پاسداشت این روز تاریخی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردم تاریخ ساز تبریز، همانند سال های گذشته آیین بزرگداشت با برگزاری برنامه های هنری و سخنرانی صاحبنظران این حوزه در محل خانه مشروطه، کانون و پایگاه آزادیخواهان و مشروطه طلبان با حضور خانواده های مجاهدان نهضت مشروطه، مسئولان استانى، فرهیختگان و پژوهشگران جنبش مشروطه و هنرمندان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است آیین بزرگداشت مشروطه روز یکشنبه چهاردهم مرداد ماه ساعت ١٨در خانه مشروطه تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار