سردار اشتری تاکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری امسال ناجا

تهران(پانا) - فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری امسال ناجا است، گفت فرماندهان همچنین مکلفند از برنامه های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند.

کد مطلب: ۸۴۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار اشتری تاکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری امسال ناجا

به گزارش روابط عمومی ناجا، سردار حسین اشتری در همایش سراسری توجیهی بصیرتی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه حجت الاسلام والمسلمین ادیانی؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تشکر می کنم، ان‌شاء‌الله شاهد اثرات مثبت و مطلوب این همایش در پیشبرد اهداف و مأموریت ها باشیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در تحقق اهداف و کسب موفقیت های سازمانی، افزود: این مجموعه می تواند تأثیرات بسیار خوب و اثرگذاری را داشته باشد و تقویت این سازمان به منزله تقویت شاکله نیروی انتظامی و فرماندهی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی ناجا و حفاظت و اطلاعات دو بال قوی فرماندهی هستند، تأکید کرد: همواره باید این دو مجموعه خدوم و اثرگذار تقویت شوند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: تأمین نظم، امنیت و آرامش جامعه برعهده نیروی انتظامی است و با اقتدار در مقابل هرگونه بی نظمی و تحرکی که امنیت و آرامش را بر هم زند، می‌ایستیم و هوشمندانه، عالمانه و مقتدرانه مأموریت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های ناجا، عنوان کرد: نیروی انتظامی در تعامل و ارتباط مستقیم با مردم است و به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهد و معتقدیم که برای پاسخگویی باید مجموعه‌ای مقتدر، چابک، حرفه‌ای، آشنا به مسائل، مجهز به امکانات به روز و کافی و ... داشته باشیم و در عین حال نیروهای این سازمان عظیم همواره باید برای انجام مأموریت های خطیر، حساس و اثرگذار آماده باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه در تلاشیم پلیسی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: همواره باید خود را برای اجرای مأموریت‌های سخت‌تر آماده کنیم چرا که امروز شاهدیم نوع جرایم و آسیب ها تغییر یافته است و باید متناسب با این چالش‌ها اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه انجام دهیم و همواره آماده و هوشیار باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اولویت های هفتگانه نیروی انتظامی در سال جاری، خاطر نشان کرد: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش‌بینی و مدیریت بحران‌های اجتماعی، ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی در حوزه‌های مأموریتی، ارتقاء کمی و کیفی مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها از جمله این اولویت‌های هفتگانه است.

وی یادآور شد: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری انتظامی از وقوع جرایم در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده ای و تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول سازی آنها و همچنین تشدید مبارزه با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت های نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: برای اجرای مأموریت ها و پیشبرد اولویت های هفتگانه، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد و در واقع باید با ارتقاء و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، ابتکار عمل، جانشین پروری و ... آماده سازی درون سازمانی انجام داد و نقش سازمان عقیدتی و سیاسی در این مهم ، بسیار بی بدیل است.

سردار اشتری تأکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه های محوری نیروی انتظامی در سال جاری است و باید بگویم پلیس همواره برای کاهش و مقابله با این آسب ها پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون معظم و مسئولان عقیدتی و سیاسی همواره مورد اعتماد و احترام فرماندهان و کارکنان هستند، افزود: این مجموعه می‌تواند ما را در حفظ و صیانت از سازمان و کارکنان کمک کند.

سردار اشتری یادآور شد: روحانیون معظم و معزز را همواره مشاوران امین و مورد اعتماد و احترام می دانم و همواره از پیشنهادات این عزیزان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی استقبال می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: فرماندهان نیز مکلفند از برنامه های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند و پشتیبانی از سازمان عقیدتی سیاسی باید رویکرد همه فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی باشد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را باید ترویج و تقویت کنیم و آحاد فرماندهان، مسئولان و کارکنان باید در این زمینه با عقیدتی سیاسی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در اجرای مأموریت ها هیچ بن بستی نداریم و مقتدرانه، هوشمندانه و حرفهای مأموریت ها را دنبال می کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: خوشبختانه و به حول و قوه الهی و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و پیشرفت است و امروز شاهد پیشرفت های مطلوب در عرصه های مختلف هستیم.

وی افزود: امروز جوانان آماده دفاع و شهادت، اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشند، قطعا کمتر نیستند و دشمن بداند که با اقتدار و ولایت پذیری در مقابل هرگونه توطئه افکنی می ایستیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: همواره پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی خواهیم بود و به عنوان حافظان نظم و امنیت، از آرامش و امنیت جامعه صیانت می کنیم و اجازه تحرک به قانون شکنان نخواهیم داد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: تحقق تدابیر، مطالبات و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا را تکلیف و اتمام حجت می دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار