در اختتامیه جشنواره الگوهای تدریس برتر

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری: ارتقای کیفی نظام آموزشی در گروه ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای دبیران است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور در اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوی تدریس برتر که در اصفهان برگزار شد معلمان را مدیران یادگیری دانست و بر ارتقای کیفی نظام آموزشی که در گروه ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای دبیران است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری: ارتقای کیفی نظام آموزشی در گروه ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای دبیران است

به گزارش روابط عمومی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عباس سلطانیان بستر ایجاد مهارت‌ها و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها را در حیطه اختیارات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: «این پیچیدگی‌ها و نقش‌های جدید انتظارها از آموزش و پرورش کشور را بالا برده و اهمیت کار را دو چندان کرده است. برای اینکه بتوانیم به این نیاز هم هم پاسخ دهیم چاره‌ای جز ارتقای کیفیت نداریم.»

سلطانیان ادامه داد: «ارتقای کیفی نظام آموزشی در گروه ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای دبیران است که رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند. امروز از معلمان به عنوان مدیران یادگیری یاد می‌شود به این معنا که فرایند یاددهی و یادگیری را مدیریت می‌کنند. یک معلم می‌تواند با صلاحیت‌های حرفه‌ای، فنی، اخلاقی و ادراکی فرایند تدریس را لذت‌بخش کند تا دانش‌آموزان به اهداف مشخص شده در سند تحول برسند.»

او افزود: «در برنامه درس ملی رویکرد معلم در ۶ محور مشخص شده است که یکی از آن‌ها معلم را اسوه، مربی و الگوی اخلاق و تسریع‌کننده فرایند تعلیم و تربیت می‌داند. در پایان نیز بیان کرده است که معلم خود یک پژوهنده و پژوهشگر است، دغدغه صلاحیت‌های علمی و حرفه ای دارد و باید در این حوزه فعالیت کند.»

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: «چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر را با نگاه عالمانه‌ای که حوزه متوسطه آموزش و پرورش از گذشته تاکنون به این امر داشت برگزار کردیم. سند تحول بنیادین دقیقاً اشاره به توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه‌ای به صورت گروهی و فردی میان معلمان و تبادل تجارب آن‌ها کرده و اشاعه آن‌ها را مدنظر قرار داده است.»

سلطانیان افزود: «در سند تحول به عنوان دقیق همین جشنواره الگوهای تدریس برتر اشاره شده است. آنچه مهم است اتفاقات بعد از جشنواره، جمع‌بندی و ارائه تجارب و روش‌هایی که به کار بردید به سراسر کشور است با این امید که انگیزه‌ای برای همکاران دیگر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار