خبرنگاران قمی باحضور در مرکز انتقال خون روز اهدای خون را زنده نگه داشتند

قم (پانا)- خبرنگاران قمی در یک حرکت خودجوش و نمادین در مرکز انتقال خون قم حضور یافتند و خون اهدا کردند.

کد مطلب: ۸۴۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران قمی باحضور در مرکز انتقال خون روز اهدای خون را زنده نگه داشتند

صبح امروز همزمان با روز انتقال خون بیش از 65 نفر از خبرنگاران حوزه رسانه در قم با حضور در مرکز انتقال خون حماسه ای جدید را رقم زدند و به این حرکت خداپسندانه اقدام کردند.

در این حرکت نمادین که نوریان رئیس بخش اهدای خون قم نیز در مرکز اهدای خون روح الله حضور داشت نوریان افزود: اهدای خون عملی انسان دوستانه و خدا پسندانه ای است که مردم ما در این عمل ایثار گونه به نحو احسنت مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: افراد زیادی توانسته اند با انتقال خون به ما کمک کنند و آمار قابل قبولی در شهر قم برای انتقال خون داریم.

رئیس بخش اهدای خون قم افزود: متاسفانه با شیوع بیماری ها و شیمی درمانی هایی که در کشور رتبه سوم مرگ و میر را رقم زده نیاز به اهدای خون نیز افزایش یافته و البته ما نیز در نهایت می توانیم خون های گرفته شده را تا 5 روز نگهداری کنیم تا بتوان از پلاکت های آن را برای بیماری ها استفاده کرد.

نوریان ضمن اشاره به راه اندازی روش جدید پلاکت فریزیس که آمار خوبی نیز دارد تأکید کرد: چهارماه اول سال، حدود 70%پلاکت فریزیس داشته ایم و در چهار ماه سال گذشته نیز این مقدار 58%بوده است.

مدیر کل انتقال خون قم گفت :پلاکت فریزیس به این معناست که ما می توانیم فقط پلاکت خون را دریافت کنیم که این ارزش زیادی را داراست، زیرا شش برابر پلاکت معمولی پلاکت دریافت می کنیم و عوارض جانبی کمتری نیز دارد.

نوریان در ادامه ضمن اشاره به تولید چهار فرآورده اصلی که از خون در قم تولید می شود آنها را شامل: پلاسما، گلبول قرمز متراکم، پلاکت و کرایو دانست و بیان کرد: که در سازمان انتقال خون و مراکز درمانی این خون به مقدار مورد نیاز بین بیماران توزیع می شود.

وی تصریح کرد: پلاسما علاوه بر استفاده درمانی برای تهییه دارو نیز مورد استفاده است که به خارج از کشور نیز صادر و به صورت دارو نیز تحویل بیماران داده می شود که این موضوع از نظر اقتصادی نیز به جهت داشتن هزینه کمتر و بالا رفتن قدرت خرید بیماران دارای اهمیت بالایی است.

نوریان در پایان ضمن تأکید به اهمیت نقش اهدا کنندگان: از عموم مردم جهت انجام این کار خداپسندانه دعوت کرد و از حرکت نمادین خبرنگاران تشکر نمود.

گفتنی است این برنامه در یازدهمین سال پیاپی با حضور نمادین خبرنگاران قمی و بیش از 65 نفر از آنان انجام شده است.

/ حانیه عطایی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار