فرمانده انتظامی تهران خبر داد

بازداشت 35 نفر در ارتباط با 7 پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی

تهران (پانا) - به گفته فرمانده انتظامی پایتخت، پلیس با هماهنگی قوه قضاییه به طور جدی و شبانه روز پیگیر پرونده‌های مفاسد اقتصادی است و تا کنون 35 نفر در این خصوص بازداشت، هفت پرونده اقتصادی مهم تحت پیگیری و پنج نفر نیز به زندان منتقل شده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت 35 نفر در ارتباط با 7 پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایشگاه کشفیات طرح رعد 13 در پلیس پیشگیری پایتخت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد که در خصوص مبارزه با سارقان، مالخران، خرده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا اجرا شد، 310 حکم قضائی صادر و طی آن پس از رصد اطلاعاتی از 310 مخفیگاه، ماموران موفق شدند 479 مالخر و سارق را دستگیر کنند.

وی افزود: در این طرح 23 گروه از سارقان که به صورت باند مرتکب اعمال مجرمانه می‌شدند، شناسایی، دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده به 685 فقره سرقت اعتراف کردند.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به کشف 117 دستگاه خودرو و 88 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این عملیات‌ها، گفت: ارزش این اموال مکشوفه از سوی کارشناسان پلیس 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به برخورد با قاچاقچیان کالا اشاره کرد و افزود: در این طرح یک انبار بزرگ کالای قاچاق که شامل مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و ... بود کشف و مالک آن که از قاچاقچیان سابقه‌دار کالا بود نیز دستگیر شد.

سردار رحیمی، ارزش اموال مکشوفه از این انبار را 4 میلیارد تومان برآورد کرد و عنوان داشت: در بحث قاچاق کالا 46 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که طی آن 28 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به کشفیات مواد مخدر در این طرح پرداخت و گفت: طی عملیات‌های انجام شده 80 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و 287 خرده فروش در قالب 15 باند دستگیر و 220 پرونده برخورد با خرده‌فروشان تشکیل شده است.

سردار رحیمی در خصوص پرونده‌های فساد اقتصادی اخیر، گفت: پلیس با هماهنگی قوه قضاییه به طور جدی و شبانه روز پیگیر پرونده‌های مفاسد اقتصادی است و تا کنون 35 نفر در این خصوص بازداشت، 7 پرونده اقتصادی مهم تحت پیگیری و پنج نفر نیز به زندان منتقل شده‌اند.

وی در خصوص جمع‌آوری متکدیان از چهارراه‌ها و میادین شهر، گفت: در این خصوص شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد اما این که گفته می شود 70 درصد متکدیان از اتباع خارجی هستند را تائید نمی‌کنم. این دسته از افراد باید پس از جمع‌آوری به پلیس تحویل شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان، ضمن هشدار به دلالان بازار ارز، سکه و خودرو که با ایجاد قیمت‌های کاذب سعی در ملتهب کردن بازار دارند، گفت: پلیس با این دسته افراد برابر قانون و با جدیت تمام برخورد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار