انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت راهداری

تهران (پانا) - سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با موافقت شورای اقتصاد برای تأمین هزینه‌های نگهداری راه‌ها، ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌کند.

کد مطلب: ۸۴۱۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت راهداری

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، با موافقت شورای اقتصاد و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی با عاملیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز شد برای حفظ و نگهداری راههای شریانی کشور، اوراق مشارکت ریالی منتشر و عرضه کند.

بر اساس این مصوبه، سازمان راهداری می‌تواند تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان به انتشار اوراق مشارکت صرفا برای «ارتقای ایمنی جاده‌های کشور»، «بهبود رویه‌های راه‌ها» و «اجرای طرح‌های ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور» اقدام کند.

همچنین این شورا، سازمان راهداری را مکلف کرده تا بازپرداخت سودهای علی الحساب، کارمزد و سایر هزینه‌های ناشی از انتشار اوراق مشارکت را از محل منابع داخلی خود تأمین کند. همچنین این سازمان باید اعتبار لازم برای هزینه‌های مذکور را در بودجه سنواتی خود منظور کند.

گفتنی است از دیگر مصوبه‌های دیروز شورای اقتصاد، مکلف‌شدن وزارت راه و شهرسازی به ارئه پیشنهادهای خود در خصوص بازنگری در نرخ عوارض آزادراهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار