فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس: آتش سوزی جنگلها زنگ خطری برای سرمایه های منابع طبیعی استان است

شیراز (پانا) - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس با اشاره به گستردگی و پراکندگی آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی در چند سال اخیر اظهار داشت: متاسفانه بنا به دلایلی سطح آتش سوزی به شدت افزایش یافته و این زنگ خطری برای سرمایه های طبیعی استان است.

کد مطلب: ۸۴۱۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس: آتش سوزی جنگلها زنگ خطری برای سرمایه های منابع طبیعی استان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ، معاون برنامه ریزی،توسعه مدیریت و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در جلسه مدیریت بحران حریق در شهرستانهای فارس ضمن تاکید برحضور نیروهای مردمی و یگان های امداد درمواقع بروز آتش‌سوزی‌ها بویژه در مناطق صعب‌العبورگفت: کاهش آتش‌سوزی جنگل‌ها به همکاری مردم و سازمان‌های زیربط نیاز دارد از این طریق بتوانیم از بروز خسارت و آسیب به طبیعت جلوگیری کنیم.

سید حمید رضا میرقادری از خرید تعدادی دستگاه دمنده اطفاء حریق برای نخستین بار در عرصه های منابع طبیعی فارس خبر داد و گفت: امیدواریم با استفاده از این دستگاه ها بویژه در مکان های خاص که احتمال آتش سوزی در آن مناطق زیاد است از پیشروی آتش تا حد قابل توجهی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای اطفای حریق در مراتع و مناطق صعب العبور بر استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ماهر و استفاده از تجهیزات تخصصی در این مناطق تاکید کرد و افزود: باید نسبت به برخورد با حریق با دقت نظر بهتری عمل کرد.

وی بر لزوم برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و سازمان های مردم نهاد برای ارائه حل مناسب برای رفع مشکلات مذکور و نحوه صحیح اطفای حریق در مواقع ضروری تاکید و خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و دولت سبب شده که نتوانیم انتظار بالای اعتباری از استان و دولت داشته باشیم اما می توان با حداقل امکانات و تجهیزات موجود نیز در راستای کاهش حریق در عرصه های طبیعی تلاش کرد.

سرهنگ الوند اصل فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از حریق و حفاظت از منابع طبیعی در تمامی شهرستانهای استان در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها و کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از آن خواستار سرعت عمل بیش از پیش نیروهای اطفاء حریق در عملیات مقابله با بحران شد و افزود: تامین امکانات و نیازهای اولیه نیروهای اعزامی به عنوان اولویت های نخست در برنامه ریزی ها قرار داده شده است.

وی با اشاره به گستردگی و پراکندگی آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی در چند سال اخیر اظهار داشت: متاسفانه بنا به دلایلی سطح آتش سوزی به شدت افزایش یافته و این زنگ خطری برای سرمایه های طبیعی استان است.

وی بر لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر حوادث احتمالی تمامی نیروهای مستقر در مناطق بحرانی تاکید و خواستار تقویت تعامل بین تیمهای عملیاتی درنقاط بحرانی درشهرستانها شد.

شناخت حریق و برنامه ریزی پیشگیرانه در زمان بروز حریق های احتمالی، انجام روشهای عملیاتی کنترل و اطفاء با هدف کاهش تخریب در اراضی ملی، پیش بینی وانتخاب تجهیزات مناسب اطفاء به تناسب نوع حریق ازجمله راهکارهای ارائه شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار