دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راس تمام فعالیت‌های اجرایی کشور قرار گیرد

تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی تاکید کرد که باید در راس تمام فعالیت‌های اجرایی کشور قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۴۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راس تمام فعالیت‌های اجرایی کشور قرار گیرد

سیدمجتبی ملکی در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران که در اردوگاه شهید باهنر درحال برگزاری است شرکت در این مسابقات را یک توفیق دانست و گفت: اهمیت و کارکرد قرآن را باید از این کتاب بخوانیم. در خطبه ۱۹۸ نهج‌البلاغه امام علی درباره بعثت پیامبر اسلام نکاتی را می‌فرمایند و به قران می‌پردازند.

او به چند جمله از این خطبه اشاره کرد و ادامه داد: در این کتاب آمده قران نوری است که خاموشی ندارد، دریایی است که ژرفای آن درک نشود، راهی است که رونده آن گمراه نشود و بنایی است که ستون‌های آن خراب نشود‌.

ملکی گفت: در نهج‌البلاغه آمده قرآن چهره دانش و دریای علوم است که هر انسان با هر مهارتی به قرآن مراجعه می‌کند آن را کتاب منحصر به فرد می‌‌داند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: امام علی می‌فرماید قرآن سرچشمه عدالت و نهر دل و پایه‌های اسلام است. خداوند قرآن را باران بهاری برای قلب فقیران قرار داده است و دارویی است که با آن بیماری وجود ندارد.

او گفت: کارکرد قرآن را خود قرآن معرفی می‌کند. خداوند مراحل تربیتی را در قرآن بیان کرده است؛ حیطه ادراکی و شناختی، عاطفی از جمله حیطه‌های تربیتی است.

ملکی گفت: تنها راه سعادت و برون رفت از مشکلات قرآن است. اقتصاد باید اقتصاد قرآنی باشد. بهترین و موفق‌ترین برنامه‌ها در صورتی به دست می‌آید که از دوره دبستان و پیش‌دبستان آغاز کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: جامعه قرآنی منفعت شخصی را بی مفهوم می‌داند باید ارزش‌های قرآنی در راس فعالیت‌ها باشد‌.

او گفت: سند تحول بنیادین یکی از برنامه‌هایی است که باید برای آن راهکارهای اجرایی دیده شود. همچنین اعتبارات هم در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی نقش مهمی دارد تا این حوزه در راس اولویت‌های تمام فعالیت‌های اجرایی کشور قرار گیرد.

ملکی گفت: قرآن در شرایط فعلی به مثابه در گرانبهاست که باید به ثروت تبدیل شود و در زندگی افراد ظهور پیدا کند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار