استاندار آذربایجان غربی:

کمبود آب مانع توسعه بخش صنعت آذربایجان غربی شده است

ارومیه (پانا)- استاندار آذربایجان غربی گفت:کمبود آب در بخش صنعت بویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مانع توسعه این بخش شده است که برای رفع این مشکل و تامین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای خطوط انتقال آب به صنایع استان، از وزیر نیرو برای حضور در استان دعوت خواهیم کرد.

کد مطلب: ۸۴۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کمبود آب مانع توسعه بخش صنعت آذربایجان غربی شده است

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی و رفع مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره سه ارومیه گفت: در شرایط کنونی برای حل معضل بیکاری در استان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه بخش صنعت هستیم که برای تحقق این امر باید زیرساخت های اولیه بویژه آب مورد نیاز پروژه ها و واحدهای صنعتی تامین گردد.

وی به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید در استان نیز اشاره کرد و گفت: مقدمات ایجاد چند منطقه ویژه اقتصادی جدید در استان در حال انجام است که باید برای تامین آب مورد نیاز این مناطق برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام گیرد.

شناسایی و ابطال جواز تاسیس واحدهای صنعتی بلاتکلیف و تخصیص آب آنها به دیگر صنایع از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای دستیابی به توسعه در استان نیازمند توجه به بخش صنعت و تامین زیرساخت های مورد نیاز آن هستیم.

حسینی بیان کرد: باید توجه شود که اگر سرمایه گذاران به شهرستان ها هدایت و از سرمایه گذاری در مرکز استان بخاطر کمبود آب جلوگیری شود، شاهد برهم خوردن تعادل جمعیتی خواهیم بود.

وی بیان کرد: اولویت ما برنامه ریزی اصولی و دقیق است تا بتوان چرخه اقتصاد و اشتغال را برای نسل های امروز و آینده به حرکت درآورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار