با حضور کاظمی معاون پرورشی و احمدی مشاور وزیر

جلسه آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه کارگروه آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مشاور وزیر در امور شهروندی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۱۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان برگزار شد

مهناز احمدی دستجردی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شهروندی در ابتدای این جلسه گفت: معتقدم اکنون در تابستان محتوایی از دل منشور و کتابی که دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش تالیف کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است،باید تهیه شود.

او ادامه داد: اعلام آمادگی می‌کنم تا ضمن تهیه محتوای آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه از اول مهر، آموزش‌های آداب و تربیت شهروندی به دانش‌آموزان و معلمان آغاز شود.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: محتوای حقوق شهروندی در پایه ششم ابتدایی مبتنی بر مقتضیات سنی دانش‌آموزان این پایه در ت استان اصفهان تولید شده است؛ همچنین آموزش حقوق به دانش‌آموزان با برنامه‌ای که از سال ۹۳ در دفتر امور زنان برگزار می‌شد، دیده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید فعالیت‌های متمرکز به صورت تبلیغی ترویجی، عملیاتی و اجرایی که مربوط به کف مدرسه است اجرا شود که در این باره چند پیشنهاد می‌توان داد و باید نقشه راه را پیش بینی کرد و به دنبال آن وارد عمل شد.

کاظمی گفت: سال آینده مسابقات کتابخوانی در سطح منطقه و استانی برای پایه ششم با موضوع کتاب سبک زندگی و آداب حقوق شهروندی برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: می‌توان همین کار را برای یک پایه در متوسطه انجام داد که اثربخشی داشته باشد.

به گفته او، در مرحله کشوری نیز می‌توان با بررسی کارشناسی این طرح را اجرا کرد‌.

رئیس سازمان دانش‌آموزی پیشنهاد اجرایی دیگر خود را بیان کرد و گفت: ما ۱۵۰ نماینده مجلس دانش‌آموزی داریم که می‌توان ۱۵۰ ابلاغ برای آنان صادر کرد تا نمایندگان ناظر بر آموزش حقوق شهروندی باشند.

کاظمی افزود: می‌توان بسته آموزشی صوتی و تصویری برای این افراد ارسال کرد و شرح وظایف آنان نیز تعیین شود تا در مجامع مشورتی استان‌ها در دستور کار داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هچنین می‌توان این موضوع را به عنوان پرسش مهر ریاست جمهوری به وزیر پیشنهاد دهیم تا در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

او ادامه داد: همچنین این طرح را می‌توان در قالب تولیدات رسانه‌ای مانند فیلم، سرود و اپلیکیشن عملیاتی کرد.

کاظمی گفت: می‌توان در اردوی ملی ساعتی را به تدریس حقوق شهروندی اختصاص دهیم و یا با توزیع کتب بین دانش‌آموزان مسابقه این موضوع را برگزار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع بندی جلسه امروز گفت: باید طرح مسابقات کتابخوانی، پرسش مهر ریاست جمهوری و آموزش نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و مجامع مشورتی و صدور ابلاغ نظارت بررسی کارشناسی و برای هر یک از این بخش‌ها اعتباری درنظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار