در گفت و گو با پانا:

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه آموزش و پرورش منطقه ی سامن

همدان (پانا) -رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سامن اطلاعاتی راجع به کارها و خدمات انجام شده ،کارهای در حال اجرا و برنامه های خود برای سال آینده ارائه داد.

کد مطلب: ۸۴۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه آموزش و پرورش منطقه ی سامن

محمد احمدوند اعلام کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش سامن به لطف تلاش مدیران، معلمان، مربیان، و همکاران محترم اداری در سه حوزه آموزشی، پرورشی و مالی پیشرفت های خوبی داشته است.

ارتقاء هنرستانها در ارزیابی جامع علمی فنی و اجرایی توسط کارشناسان استانی از رتبه ی هفتم به چهارم استان، ارتقاء علمی پایه هشتم از رتبه ی 19به 15 استان در پیشرفت تحصیلی، ارتقاء علمی پایه نهم از رتبه 13 به 9 در پیشرفت تحصیلی، کسب رتبه سوم استان در جشنواره نوجوان خوارزمی در محور علوم تجربی برای اولین بار در سامن و رتبه های متعدد در المپیادها، کنکورهای آزمایشی، تولید محتوا، و الگوی برتر تدریس از موفقیتهای حوزه آموزشی هستند.


رشد 100درصدی شرکت کننده و 33 درصدی کسب مقام استانی در پرسش مهر ریاست جمهوری با 8 مقام استانی، رشد 130درصدی شرکت دانش آموزان در مسابقات قرآن ،اذان و نهج البلاغه و رشد کیفی مقامهای استانی با کسب دو رتبه اول استان، رشد 70درصدی کسب مقام در حوزه ی ورزش و سلامت با 9 مقام بیشتر نسبت به سال گذشته و برگزاری جشنواره استانی شاهنامه خوانی بعضی از موفقیتهای حوزه پرورشی هستند.


وی رشد بیش از 300 درصدی درآمد های اختصاصی منطقه، سامان دهی امور مالی اداره مثل کسورات و مساعده و بهبود عملکرد صندوق امداد و صندوق وام ضروری (رشد ۲۵ درصدی پرداخت وام به همکاران)، رشد پانصد درصدی پذیرش اسکان نوروزی نسبت به قبل، و رشد 70درصدی جذب مالی جشنواره خیرین نسبت به جشنواره سال قبل را از دستاوردهای مالی منطقه دانست.

وی همچنین اظهار داشت ضعف هایی نیز وجود داشته است مانند ضعف علمی منطقه در پایه هفتم که سال آینده باید ارتقاء یابد.

احمدوند اضافه کرد: در موضوع فرهنگ سازی در زمینه ی حفاظت از محیط زیست و پرکردن اوقات فراغت به صورت مفید و موثر نیز کارهایی انجام شده است مانند شرکت کردن دانش آموزان در طرح جمع آوری زباله ها و پاکسازی محیط زیست، طرح کرامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و کلاسهای فرهنگی و هنری و جشنواره های ورزشی.

احمدوند راجع به معلمان برتر در منطقه ی سامن نیز توضیح داد: باتوجه به برگزار نشدن جشنواره کشوری انتخاب معلم نمونه در شهرستان سامن طرحی اجرا شد که بر اساس آن معلمان نمونه از سه حوزه معاونت آموزشی، پرورشی و پشتیبانی با فرم خاصی امتیاز بندی شده و 20 نفر از معلمان به عنوان همکار برتر برگزیده شدند.

رییس اداره ی آموزش و پرورش سامن از برنامه هایش برای سال آینده توضیح داد و گفت : با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی آینده دغدغه ی اصلی آموزش و پرورش سامن داشتن نیروی انسانی لازم و برنامه ریزی برای انجام بهتر کارها است.

وی با اشاره به محتوای سند تحول بنیادین نقش مهم و پراهمیت مباحث اخلاقی، اجتماعی و پرورشی را یاد آور شد و اعلام کرد با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سند تحول بنیادین سعی ما بر این است که فعالیت های پرورشی را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

محمد احمدوند در پایان به سابقه ی همکاری خود با نشریات و خبرگزاریها از جمله پانا اشاره کرد و گفت:در مواردی خبرگزاری های دیگر خبرهای پانا را بازنشر می کنند و این یعنی خبرگزاری پانا خبرگزاری مهمی است و دیده می شود و باید آنقدر پانا را گسترش بدهیم که در روستاها هم خبرنگار داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار