مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

مدیریت مصرف تنها راهکار کاهش قطعی های برق برای گذر از پیک تابستان

اراک(پانا)-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف تنها راهکار کاهش قطعی های برق برای گذر از پیک تابستان است.

کد مطلب: ۸۴۱۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت مصرف تنها راهکار کاهش قطعی های برق برای گذر از پیک تابستان

محمد اله داد در جلسه با اعضای شورای شهر اراک افزود: در اقتصاد برق یک چرخه نامتوازن ایجاد شده، قیمت هرکیلووات برق با نرخ تمام شده گرانتراز انرژی تحویلی به مشترکین است.

وی بیان کرد: 150میلیارد تومان مانده بدهی صنعت برق در استان مرکزی باعث به وجود آمدن مشکلات نقدینگی برای این صنعت شده است.

با اشاره به اینکه در دنیا از چرخه سرمایه گذاری انرژی های نو عقب هستیم، افزود: توسعه پایدار توام با امنیت با نصب مولدهای پراکنده تامین می شود.

اله داد در پاسخ در پرسش یکی از اعضای شورای کلان شهر اراک در خصوص خاموشی های اخیر بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی، کم شدن آب پشت سدها و افزایش متوسط 2درجه ای هوا، تداوم گسترده گرمای هوا طی چندین هفته و به صورت شبانه روز باعث افزایش مصرف برق و خاموشی ها شده است.

وی گفت: با صنایع جلساتی متعددی گذاشته شده و تصمیمات و برنامه ریزی هایی جهت نحوه اعمال خاموشی صنایع برای ایجاد کمترین آسیب ها اتخاذ شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه تلفات امسال به 9.5 درصد رسیده است، افزود: در حوزه کاهش تلفات جای کار بسیار داردو رقم مطلوب در این حوزه در استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن استان 7.5 درصد است.

اله داد گفت: همه زیبایی شهر فقط روشنایی معابر نیست و نور پردازی با مصرف پایین نیز تاثیر بسزایی در زیبای شهر دارد.

وی افزود: نیاز است هماهنگی های با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی جهت بکارگیری روش های مختلف و نوین در ساخت و ساز ساختمان ها برای کاهش مصرف انرژی به ویژه مقررات ملی ساختمان و مبحث نوزدهم صرفه جویی در مصرف انرژی صورت پذیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ر پاسخ به پرسش یکی از اعضای شورای شهر در خصوص نحوه پرداخت خسارات ناشی از برق به مشترکین تجاری و خانگی بیان کرد: در سال گذشته قراردادی بابیمه توسط شرکت توانیر منعقد شده و خسارات ناشی از برق به مشترکین تجاری و خانگی را تا سقف تعیین شده بیمه پرداخت خواهد کرد در سال 97 نیز پس از ابلاغ قرارداد از طرف توانیر در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

اله داد در پاسخ به پرسش بکارگیری انرژهای تجدید پذیر در استان گفت: وزارت نیرو تا سال 94 جهت احداث پنل های خورشیدی، 50 درصد هزینه های برآوردی را به متقاضیان پرداخت می نمود که از این طرح استقبال نشد و از سال 95 خرید تضمینی انرژی در برنامه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار