رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی:

امسال 14 نفر در سدها و رودخانه های آذربایجان غربی غرق شدند

ارومیه (پانا)- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: ازابتدای سالجاری 14 نفر در رودخانه ها و سدهای استان غرق شدند.

کد مطلب: ۸۴۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال 14 نفر در سدها و رودخانه های آذربایجان غربی غرق شدند

بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هرساله با افزایش دمای هوا تمایل افراد به شنا در رودخانه ها و سدهانیز افزایش می یابد افزود: در سال جاری 17 نفر در غرق شدند که 4 نفر در سد ها و 10 نفر در رودخانه ها و 3 نفر نیز در اثر سیل جان خود را ازدست دادند.

وی ادامه داد: اکثر افراد غرق شده در استان در سدهای شهید قنبری، سد سیلوانا و رودخانه های زرینه رود، باراندوز گزارش شده است.

بهرامی با اشاره به علت غرق شدن افزاد در زرینه رود تصریح کرد: این رودخانه طولانی و عمق زیادی دارد، متاسفانه افراد بدون توجه به تابلوهای شنا ممنوع اقردام به اب تنی میکنند که گاها توانایی کنترل راازدست داده و غرق می شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی فقدان اکسیژن را آسیب‌زننده‌ترین جنبه غرق‌شدگی دانست و تصریح کرد: بیماری‌های زمینه‌ای هم که بزرگ‌سالان به آن مبتلا هستند، ممکن است در غرق شدن نقش داشته باشد برای مثال افراد ممکن است در حین شنا کردن دچار حمله قلبی شوند یا نرسیدن جریان خوب کافی ممکن است باعث کرامپ یا گرفتگی عضلانی شود.

بهرامی ضمن هشدار به خانواده هابا بیان اینکه در مناطق ممنوع نجات غریق و نیروهای انتظامی مستقر نمیشوند افزود: چون عمق و دبی اب در رودخانه ها و سدها قابل پیش بینی نیست افراد نباید ریسک کرده و در مناطق ممنوع شنا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار