مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: خرم آباد اواخر مردادمیزبان جشنواره موسیقی قوم لر است

خرم آباد ( پانا ) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در جلسه ی هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره ی موسیقی قوم لر ، گفت : جشنواره ی موسیقی قوم لر اواخر مرداد ماه با حضور هنرمندان ١١ استان لر نشین کشور به مدت ٥ شب در باغ گلستان خرم آباد برگزار می شود .

کد مطلب: ۸۴۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: خرم آباد اواخر مردادمیزبان جشنواره موسیقی قوم لر است

حمید رضا حنان در این جلسه که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و با حضور خجسته پور ، معاون استاندار ، برگزار شد ، گفت : این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت های موسیقی استان لرستان در دو بخش اجرای صحنه ای و مراسمات آیینی و سنتی و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری استان از ٢٢ تا ٢٦ مرداد ماه در محوطه ی باغ گلستان خرم آباد برگزار خواهد شد .

وی افزود : موسیقی بخش مهمی از فرهنگ ماست و از همین روی لازم است در قالب این جشنواره ، ظرفیت های استان در این زمینه بیش از پیش در منظر عموم قرار بگیرد و این کار نیازمند یک اراده ی جمعی در بین دستگاه های متولی این رویداد است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد : بخش اجراهای صحنه ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی سنتی این اداره کل انجام می شود و مدیریت بخش نمایشگاهی نیز بر عهده ی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود .

حنان اضافه کرد : در این جشنواره بیش از ٤٠ گروه موسیقی و آیینی سنتی استان های لر نشین کشور حضور خواهند داشت که طی آن از ظرفیت هنرمندان استان در هر دو حوزه به نحو احسن استفاده خواهد شد .

جشنواره ی موسیقی قوم لر از ٢٢ تا ٢٦ مرداد ماه همه روزه در دو نوبت از ساعت ١٨ تا اذان مغرب و عشا و پس از آن تا ساعت ٢٤ در محوطه ی باغ گلستان ، پذیرای علاقه مندان و عموم مردم خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار