مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: علوم قرآنی و وحیانی جامع‌ترین و ارزشمندترین علوم است

خرم آباد (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان علوم قرآنی و وحیانی را ارزشمندترین و جامع‌ترین علوم دانست .

کد مطلب: ۸۴۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  لرستان: علوم قرآنی و وحیانی جامع‌ترین و ارزشمندترین علوم است

حمیدرضا حنان، در آئین اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن لرستان، با طرح این سؤال که جامع‌ترین علوم از میان علوم چه علمی است، اظهارکرد: اگر بخواهیم وصف دیگری اضافه کنیم این است که چه علمی ارزشمندترین علوم است.
وی با اشاره به این‌که علم در یک تقسیم‌بندی به مراتب مختلفی تقسیم می‌شود، گفت: یک مرتبه علم، علوم تجربی هستند که با حس و تجربه و در آزمایشگاه‌ها وجود دارند.
حنان، مرتبه دیگر علم را علوم عقلانی دانست که بالاتر از علوم تجربی قرار دارند و گفت: علوم عقلانی اثبات مفاهیم مجردات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که بالاتر از علوم عقلانی علوم عرفان قرار دارد که بیان کننده حضور در عالم مجردات است، اضافه کرد: بالاتر از علوم عرفان نیز علوم وحیانی و قرآنی قرار دارد.
وی، جامع‌ترین و ارزشمندترین علوم را همان علوم قرآنی وحیانی ذکر کرد و ادامه داد: رسالت وحی و علوم قرآنی هدایت بشر است، کمااینکه هدایت بشر زیرمجموعه‌ای به نام تصحیح نگاه مادی به نگاه الهی دارد.

حنان، تکلیف و رسالت سنگربانان قرآن را عمل کردن بر طبق رسالت وحی ذکر کرد و با ذکر این مطلب که روح حاکم بر جهان‌بینی الهی توحید است، اضافه کرد: گاهی این امر دچار آسیب می‌شود لذا ما باید به‌سمت علوم اسلامی برویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: اگر نگاه و دیدگاه دانشمندان از جهان‌بینی مادی به الهی تصحیح شود تمام مشکلات حل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار