در گفت‌وگو با پانا

معاون سازمان محیط زیست: اولویت تامین آب شرب است؛ نمی توانیم گاوخونی را احیا کنیم

نیاز آبی کلیه تالاب‌های کشور شناسایی و تعیین می‌شود

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره تعیین حق‌آبه تالاب‌های کشور می‌گوید نیاز آبی کلیه تالاب‌های کشور شناسایی و تعیین می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان محیط زیست: اولویت تامین آب شرب است؛ نمی توانیم گاوخونی را احیا کنیم

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب‌های کشور گفت: مهم‌‌ترین مسأله‌ای که برای تالاب‌های کشور باید در نظر گرفت، تأمین حق‌آبه تالاب‌هاست که سازمان محیط زیست برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار دارد به طوری که از سال گذشته در تلاش هستیم تا نیاز آبی کلیه تالاب‌های کشور مشخص شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طرح جامعی برای تالاب‌های کشور تعریف شده است که طبق آن نیاز زیست محیطی تمام تالاب‌ها تعیین خواهد شد و دستورالعمل‌هایی هم درباره رودخانه‌های بزرگی که منتهی به تالاب‌ها هستند نیز تعریف شده است.

تجریشی با تأکید بر اینکه نباید بیش از حد از طبیعت استفاده کرد، گفت: طبیعت هم حق آب دارد و اگر حق طبیعت را ندهید، آن هم گرد و غبار را تحمیل می‌کند و اگر در برابر سیاست‌گذاری‌های کلان بی‌تفاوت باشیم و موضوع بی‌آبی را به یک مطالبه عمومی تبدیل نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی درباره احیای تالاب گاوخونی گفت: کار برای احیای تالاب‌های پریشان و گاوخونی سخت است و وقتی در این مناطق آب شرب وجود ندارد، خواستن آب برای اکوسیستم منطقی نیست اما برای خوزستان کار مشترکی با مسئولان استانی از جمله استانداری خوزستان در دستور کار داریم تا وضع تالاب شادگان بهبود یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار