رئیس دادگستری تربت جام عنوان کرد: برخورد قضایی با متخلفان خسارت وارده به پارک جنگلی

تربت جام (پانا)- با متخلفان خسارت وارده به پارک جنگی تربت جام برخورد قضایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دادگستری تربت جام عنوان کرد: برخورد قضایی با متخلفان خسارت وارده به پارک جنگلی

اولین جلسه شورای حفظ و حقوق بیت المال شهرستان تربت جام با محوریت رسیدگی به وضعیت پارک جنگلی شهید عظیمی تربت جام درمحل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

دراین جلسه، رئیس دادگستری تربت جام بابیان اینکه با مجرمان درصورت اثبات جرایم اعم از شخص حقیقی سرمایه‌گذار و یا کسانی که وظیفه بازرسی را بر عهده داشتند و در این مورد اقدام قانونی انجام ندادند و باعث تخریب درختان شدند برابر مقررات برخورد خواهد شد.

در این جلسه پس از استماع اظهارات معاون مدیرکل منابع طبیعی استان و سرمایه‌گذار خصوصی و مسئولان شهرداری، شورای اسلامی شهر و محیط زیست بلافاصله کارشناس رسمی دادگستری مشخص تا تعیین دلیل برای برآورد خسارت و گزارش کامل از این تفرجگاه مردمی ارائه کند و دادستان عمومی بعنوان مدعی العموم به این پرونده ورود پیدا کرده تا وفق مقررات هر کدام از طرفین مقصر باشند طبق قانون با آنان برخورد خواهد شود .

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که اداره منابع طبیعی حسب ماده 13 قرارداد طرفین اقدام به فسخ یک جانبه قرارداد کرده است از این تاریخ مسئولیت مستقیم حفاظت و نگهداری پارک جنگلی شهرستان تربت جام تا زمان مشخص شدن پیمانکار جدید با اداره منابع طبیعی شهرستان است و چنانچه خسارتی به درختان وارد شود باید جوابگو باشد و اولویت این اداره حفظ درختان این پارک است.

در ادامه این جلسه معاون حفاظت از اراضی منابع طبیعی خراسان رضوی گزارش کاملی در مورد واگذاری پارک جنگلی شهید عظیمی تربت جام و مشکلات فراروی این پارک ارائه کرد.

طهماسبی همچنین به مفاد قرارداد با مجری کنونی پارک جنگلی تربت جام اشاره کرد و گفت: تمامی موارد قانونی در این قرارداد لحاظ و کمیسیون مربوط بعد از بررسی‌های لازم به‌استناد ماده 13 قرارداد خلعیت مستاجر را ابلاغ کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار