مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: مجلس دانش آموزی مهم ترین دستاورد سازمان دانش آموزی است

یاسوج (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم ترین دستاوردهای آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی را تشکیل سازمان دانش‌آموزی معرفی کرد و افزود مجلس دانش‌آموزی مهمترین دستاورد این سازمان است.

کد مطلب: ۸۴۱۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: مجلس دانش آموزی مهم ترین دستاورد سازمان دانش آموزی است

نخستین نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی قطب 3 کشور به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد و با حضور رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان در مرکز رفاهی فرهنگیان یاسوج برگزار شد.

هادی زارع‌پور، مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست گفت: در مجلس دانش آموزی قرار است نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش به وسیله دانش‌آموزان مورد بحث و بررسی قرار بگیرید و دانش‌آموزان دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف مجلس دانش‌آموزی را ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: دانش‌آموزان باید مشارکت‌جویی، تعاون و مسولیت‌پذیری را تمرین کنند.

زارع‌پور با بیان اینکه ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت از دیگر اهداف مجلس دانش آموزی است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که فرهنگ گفت و گو در جامعه ما نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه به جای دیالوگ، مونولوگ داریم افزود: ما باید بتوانیم همدیگر را تحمل و با همدیگر با مدارا برخورد کنیم و اختلاف سلیقه ها را در جامعه به رسمیت بشناسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی واخلاق اجتماعی را از دیگر اهداف مجلس دانش‌آموزی دانست و گفت: مجلس دانش‌آموزی پل ارتباطی است بین مطالباتی که در استان‌ها وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش است. دانش‌آموزی که در مجلس نطق می‌کند باید این اعتماد به نفس را داشته باشد که از استان خود دفاع کند.

زارع پور تصریح کرد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید مشکلات و معظلاتی را که در استان‌ها وجود دارد، در کمیسیون‌های که عضود می‌شوند، بیان کنند تا بعد از کارشناسی در صحن علنی مجلس مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار