رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران: باید امکان رانت را از بین ببریم

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفت انتخاب سیاست‌های مناسب و کاهنده رانت یکی از ضروریات است و باید امکان رانت را از بین ببریم .

کد مطلب: ۸۴۱۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران: باید امکان رانت را از بین ببریم

سید محمود میرلوحی در هفتاد و نهمین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود که با محوریت مبارزه با فساد بود، گفت: امروز ساختمان شیشه‌ای یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا که به خاطر آسیبی که از قبل وارد شده ، انسجام و امنیت ملی به چالش کشیده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی که به رژیم قبل وابستگی داشتند، دارند برای نظام ما قلم‌فرسایی می کنند و کسانی که در کنار صدام با مشت آهنین ما مواجه شدند دارند مردم ما را بدبین می کنند. لذا باید اعتماد عمومی احیا شود.

میر لوحی افزود: هر روز خبر جدید روح جامعه را می‌خراشد در این عرصه اراده‌ای که از اعضا و شهردار برای ارتقاء سلامت و مبارزه با فساد شکل گرفته، قابل تقدیر است.

رئیس کمیته اقتصادی شورا در ادامه اظهار کرد: باید تعریف جامعی از فساد و رشوه به منابع عمومی تعمیم پیدا کند و موقعیت اداری را در برگیرد و تلاش هدفمندی برای درک حصول مشترک در این زمینه ایجاد شود تا با فساد در هر سطحی برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: باید با بسیج مردمی و اقدام مشترک عملی با جناح دیگر فساد مبارزه کنیم. ما در این عرصه تنها نیستیم، ما اگر از مدیریت قبلی انتقاد می‌کنیم انتقاد به جناح رقیب نیست، هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا باید در برابر فساد مبارزه کنیم و مردم را با خودمان هم‌آوا کنیم. متاسفانه با اخباری که در زمینه فساد منتشر می‌شود از فساد دارد قبح‌زدایی می‌شود که این خوب نیست.

میر لوحی عنوان داشت: جامعه مدنی را حتما باید به صحنه بیاوریم اتاق‌ها و نظام مهندسی و نظام پزشکی و همه حوزه‌های رسانه‌ای و اجرایی باید به صحنه بیایند، باید این مسئله را آنقدر باز کنیم تا مسئله تعارض منافع روشن شود. همه پنهان‌کاری ها را باید علنی کنیم و در معرض دید همگان قرار دهیم .

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران همچنین یادآور شد: انتخاب سیاست‌های مناسب و کاهنده رانت یکی از ضروریات است و باید امکان رانت را از بین ببریم .

میرلوحی گفت: در پست‌ها باید نظام انتصابات آنقدر روشن باشد که توانمندی و کارآمدی و سابقه اصلاح طلبی باید روشن باشد و در ساختمان شیشه‌ای قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار