رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور

18 زائر معتاد در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند

تهران (پانا) - رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفته است که همراه داشتن هر نوع مخدر صنعتی و سنتی مانع سفر می‌شود و در این خصوص 18 نفر از زوار در فرودگاه‌های کشور دستگیر شده و از ادامه سفر آنها ممانعت به عمل آمده است که از این تعداد 11 نفر مرد و 7 نفر زن بودند.

کد مطلب: ۸۴۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
18 زائر معتاد در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مهری با بیان اینکه اقدامات پلیس در راستای برگزاری عملیات حج تمتع محور این نشست است، اظهار کرد: از 19 فرودگاه کشور عملیات اعزام آغاز شده و 85 هزار زائر به همراه حدود یک هزار نفر از عوامل و دست اندرکاران کاروان‌های زیارتی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان روز گذشته حدود 21 هزار و 215 زائر اعزام شده‌اند، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل خاصی نداشته‌ایم.

این مقام عالی انتظامی در ادامه به تشریح دارو و سایر اقلام و اشیاء ممنوعه پرداخت و خاطرنشان کرد: 10 قلم دارو در عربستان ممنوع است که در صورت کشف در آن کشور برای فرد حمل کننده، مجازات در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از حجاج عزیز تقاضا داریم از حمل این گونه اقلام و داروهای ممنوعه جداً خودداری کنند.

سردار مهری یادآور شد: آمپول پتیدین 50 و 100 میلی‌گرم، آمپول مرفین 10 میلی‌گرم، قرص متادون پنج و 20 میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین دو میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلرواید، قرص ترامادول 50 و 100 میلی‌گرم، آمپول ترامادول 50 میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین از جمله این داروها است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: حمل مایعات اسیدی مثل آبلیمو، آبغوره و ترشیجات، کارد، چاقو، وسایل برنده، انواع قوطی‌های حاوی مواد اشتعال‌زا مثل گاز و فندک نیز برابر قوانین بین‌المللی ممنوع است بنابراین حجاج از قراردادن این اقلام و اشیاء نیز در داخل وسایل خود جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: برخی داروهای گیاهی از نظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مثل شیرین‌بیان، این گونه داروها برای پلیس عربستان ناشناخته است، بنابراین زوار عزیز از حمل این اقلام نیز جدا خودداری کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر داروی ممنوع همراه مسافران باشد آیا از پرواز باز می‌‌ماند یا نه، اظهار کرد: اگر داروهای ممنوعه همراه زوار باشد، دارو از آنان گرفته و صورت‌جلسه می‌شود اما مانع سفر آنها نمی‌شویم.

سردار مهری تأکید کرد: همراه داشتن هر نوع مخدر صنعتی و سنتی مانع سفر می‌شود و در این خصوص نیز 18 نفر از زوار در فرودگاه‌های کشور دستگیر شده و از ادامه سفر آنها ممانعت به عمل آمد که از این تعداد 11 نفر مرد و 7 نفر زن بودند.

سردار مهری از حضور قاضی کشیک در فرودگاه‌ها همزمان با آغاز عملیات حج خبر داد و گفت: به دستور دادستان کل کشور در هر فرودگاه یک قاضی کشیک حاضر است تا بلافاصله در فرودگاه برای حجاجی که مواد مخدر به همراه دارند، پرونده تشکیل شود.

این مقام عالی انتظامی با اعلام این که از فرودگاه امام بیشترین تعداد پرواز حجاج انجام شده است، عنوان کرد: 20 مرداد ماه آخرین گروه مسافران حج اعزام می‌شوند آخرین پرواز از فرودگاه گرگان انجام می‌شود و هم‌اکنون پرواز حجاج از فرودگاه‌های رشت، بوشهر و زنجان به اتمام رسیده و در 16 ایستگاه از فرودگاه‌های کشور پرواز حجاج ادامه دارد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این مطلب که تاکنون با تلاش این پلیس، هیچ حاجی ایرانی در فرودگاه‌های عربستان دستگیر نشده است، به برخورد پلیس عربستان با زائرانی ایرانی اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و تاکنون برخورد پلیس عربستان با زائران ایرانی خوب بوده است.

وی به زائران توصیه کرد: از دریافت امانت از افراد ناشناس خودداری کنند؛ نه از کسی بار و امانت قبول کنند و نه بار خود را به افراد دیگر حتی برای چند دقیقه به امانت نگذارند و با توجه به اینکه امسال؛ سال حمایت از کالای ایرانی است به زائران توصیه می‌شود برای خرید سوغاتی از داخل کشور حتما از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به آماده باش صد در صدی عوامل پلیس فرودگاه های کشور همزمان با آغاز عملیات حج یادآور شد: صرفا برای بازرسی بدنی و بار همراه حجاج 300 نفر از کارکنان پلیس فرودگاه‌های کشور در آماده باش کامل هستند.

سردار مهری با بیان اینکه سقف ارز همراه مسافران و زائران 5 هزار دلار است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون قاچاق ارز و طلا را از سوی حجاج نداشته‌ایم.

وی در پایان به خانواده‌های حجاج توصیه کرد: خانواده‌ها مراسم استقبال از حجاج را در فرودگاه‌ها برگزار نکنند و بهتر است مراسم استقبال در مساجد محلی و یا منازل برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار