مدیر مجموعه فرهنگی شهید مطهری شهرداری کرمان خبر داد:

تشکیل شورای راهبردی محله با مشارکت مردم

کرمان(پانا) - مدیر مجموعه فرهنگی شهید مطهری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، از تشکیل شورای راهبردی محله جهت مشارکت بیشتر مردم، خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورای راهبردی محله با مشارکت مردم

حمید اسدی گفت: آسیب شناسی معضلات پارک مطهری و مشکلات این محله و نیز ارائه‌ی راهکارهایی برای رفع این معضلات از جمله فعالیت‌های در حال انجام مجموعه فرهنگی شهید مطهری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری است.

وی تصریح کرد: همچنین آموزش حقوق همسایگان با همکاری نیروی انتظامی، ترویج کتابخوانی با همکاری مساجد و موسسه ها و چرخش کتاب بین این واحدها، برگزاری اردوهای معرفتی برای گروه های سنی کودک و نوجوان را در برنامه‌ی کاری سال جاری قرار داده ایم.

وی ادامه داد: راه اندازی جشن های شبانه در پارک جهت ایجاد محیطی شاد و نشاط‌ آور به کمک اسپانسر، تشکیل و راه‌اندازی کانون سلامت محله برای ارتقای سطح سلامت و مشارکت مردم از جمله کارهای برنامه‌ریزی شده برای دوره‌ی جدید فعالیت مجموعه فرهنگی شهید مطهری است.

اسدی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های دیگری در جهت نوجوانان مانند ، برگزاری جلسات شاهنامه خوانی، مسابقه‌ی دوچرخه سواری و پلی استیشن نیز به عنوان کارهای برنامه ریزی شده سال جاری، در حال اجراست.

وی در خصوص ساختار و فعالیتهای مجموعه‌ی شهید مطهری نیز گفت: این مجموعه شامل مرکز قرآنی بانو طاهره صفار زاده، کتابخانهشهید سلطان زاده، نمازخانه، سینما روباز، سالن ورزشی و نگارخانه آتشی (که این نگارخانه از بهار 97 به کاوشکده علوم تغییر کاربری داده است) می باشد.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی قرآنی بانو صفارزاده واقع در ضلع غربی پارک مطهری با مساحت 300 متر مربع از تیرماه92 با راه اندازی کلاس های آموزشی قرآنی، هنری تجسمی، علمی، کارگاه های مشاوره، مهارت های زندگی و اردوهای فرهنگی در جهت بهبود سطح آگاهی و فرهنگ شهروندی شهروندان، فعالیت خود را با استقبال خوب شهروندان آغاز کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: این مجموعه جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ایجاد باشگاه های کتابخوانی یار مهربان در بین کودکان و نوجوانان، مسابقه کتابخوانی صهبای معرفت، نمایشگاه های مختلف کتاب، کارگاه های قصه گویی، کتابخوانی جمعی، نقاشی و ایستگاه مطالعه و حافظ خوانی، شاهنامه نویسی، طنز نویسی شعر و اهدای کتاب و ... فعالیت دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهید مطهری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان گفت: از دیگر برنامه های مورد استقبال شهروندان در این مرکز می توان به برگزاری کارگاه های مشاوره رایگان با موضوعات مختلف بهداشت، فرزند پروری، همسرداری، آموزش شهروند، آشنایی با مواد مخدر و ... اشاره کرد.

وی به کتابخانه شهید سلطان زاده این مجموعه‌ی فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: این کتابخانه از فروردین سال 92 در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مساحتی بالغ بر 878 مترمربع شاملدو سالن مجزای مطالعه ویژه‌ی خواهران و برادران با ظرفیت 250 نفر، راه اندازی شده است و تاکنون بیش از 7 هزار نفر به عضویت این کتابخانه در آمده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار