پاشایی خبر داد: فعالیت 492 مربی پرورشی و 600 مشاور تربیتی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از فعالیت 492 مربی پرورشی و 600 مشاور تربیتی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی خبر داد: فعالیت 492 مربی پرورشی و 600 مشاور تربیتی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش نواحی ومناطق استان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تبریز به مدت دو روز آغاز بکار کرد.

جعفر پاشایی در آغاز مراسم با اشاره به پیشتازی استان آذربایجان شرقی در پروژه های خیرساز، ایجاد نهضت نمازخانه سازی مدرسه ای، حمایت از کالای ایرانی، اعزام دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس و مسابقات فرهنگی و هنری را از برجسته ترین فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی طبق آماری اعلام کرد: در این استان 43 دارالقرآن دانش آموزی، 9 مرکز مشاوره در 26 هسته، 54 کانون فرهنگی، 15 اردوگاه دانش آموزی ، 492 مربی پرورشی و 600 مشاور تربیتی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در استان ما در طول دو سال سرانه مطالعه کتاب از 9 به 11 رسیده است و نزدیک 150 نمازخانه ی مدرسه ای احداث شده است.

پاشایی با تاکید بر اینکه توسعه در گرو توجه به آمایش سرزمینی است، گفت: این مجموعه با برنامه ریزی، هماهنگی، همدلی و تلاش شبانه روزی با تکیه بر این مهم فعالیت داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: امسال در استان بیش از 3 هزار و 400 فرهنگی بازنشسته خواهیم داشت و ساماندهی نیروی انسانی اولویت اصلی برای بازگشایی مدارس است.

پاشایی از کسب مدال نقره جهانی توسط دانش آموز مهدی جعفرزاده در رشته شیمی خبر داد و افزود: همچنین تیم هندبال آذربایجان شرقی در سی وپنجمین المپیاد ورزش پسران سراسر کشور مقام قهرمانی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ فرهنگی شهید در استان وجود دارد، افزود: رسالت ما تربیت دانش آموزان متعهد و متخصص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار