حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین؛

روند پرداخت تسهیلات بهین یاب در قزوین به هیچ عنوان مطلوب نیست

قزوین (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: متاسفانه روند پرداخت تسهیلات بهین یاب از سوی بانک ها به واحدها و طرح های تولیدی استان در 6 ماه گذشته به هیچ عنوان مطلوب نبوده است.

کد مطلب: ۸۴۱۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
روند پرداخت تسهیلات بهین یاب در قزوین به هیچ عنوان مطلوب نیست

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: متاسفانه روند پرداخت تسهیلات بهین یاب از سوی بانک ها به واحدها و طرح های تولیدی استان در 6 ماه گذشته به هیچ عنوان مطلوب نبوده است.

منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: آمار و ارقام پرداخت تسهیلات بهین یاب در ماه های گذشته بسیار پایین بوده و گویای این واقعیت است که بانک های عامل استان به هیچ عنوان با سیاست های دولت همراه و همسو نبوده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمارهای موجود بیانگر آن است که منابع بانک ها رو به افزایش و مصارف تسهیلاتی آنان نیز رو به کاهش بوده، یادآور شد: مدیران بانک های عامل از این پس به گزارش کارشناسان خود در رد طرح ها بسنده نکرده و خود باید وارد عمل شده و به صورت چهره به چهره با متقاضیان پرونده ها گفت و گو کنند.

به گفته حبیبی، باید شرایط پرداخت تسهیلات بهین یاب از این پس در استان تغییر کرده به نحوی که با شرایط کشور و تحریم ها سازگاری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه همه بانک ها براساس مصوبه دولت باید دفترچه قرارداد شهرک های صنعتی را به عنوان وثیقه بانکی مورد پذیرش قرار دهند، گفت: در شرایط امروزی، تعلل در یک روز پرداخت تسهیلات مانند تاخیر یک ساله بوده در حالی که باید از صنایع به جهت جلوگیری از تعطیلی آنها تحت هر شرایطی مراقبت کرد.

حبیبی از همه بانک خواست تا گزارش هفتگی خود را در راستای سیاست های تسهیل و رونق تولید به دبیرخانه این ستاد ارسال کنند و افزود: با هماهنگی های به عمل آمده، واحدهایی که به هر دلیل پیگیر دریافت تسهیلات خود نیستند باید شناسایی و با دعوت از آنها به دلایل انصراف دریاف تسهیلات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن به عنوان بخش خصوصی باید مانند دستگاه های دولتی در جهت عدم پرداخت تسهیلات با روحیه پرسش گری و مطالبه گری با بانک ها برخورد کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارش هفتگی از دبیرخانه ستاد تسهیل استان، گفت: تاکنون 617 واحد در بخش های صنعتی، معدن و کشاورزی به میزان چهار هزار 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و 430 واحد نیز به میزان چهار هزار و 710 میلیارد ریال تسهیلات مستقیم دریافت کرده اند.

علی پرزحمت ادامه داد: در 2 هفته گذشته 26 فقره بازدید از سوی کمیته بررسی سازمان صورت گرفته که از این تعداد 20 فقره مورد موافقت قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار