رئیس فراکسیون زنان مجلس: عده‌ای تصور می‌کنند اقدامات ما فقط شامل زنان طبقه متوسط و شعارهای لوکس می‌شود

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون زنان مجلس می گوید عده‌ای برای تغییرات در حوزه زنان مقاومت می‌کنند، با هزینه‌تراشی‌ جامعه را دچار التهاب و تشویش می‌کنند و گمان می کنند اقدامات ما فقط شامل زنان طبقه متوسط می‌شود و شعارهای لوکس می‌دهیم.

کد مطلب: ۸۴۱۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فراکسیون زنان مجلس: عده‌ای تصور می‌کنند اقدامات ما  فقط شامل زنان طبقه متوسط و شعارهای لوکس می‌شود

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه مجلس درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند که یک افتخار برای مجلس دهم است، افزود: بعد از این لایحه، موارد دیگری را هم در حمایت از کودکان مد نظر داریم. افزایش حداقل سن ازدواج، موضوع دیگری است که با توجه به تبعات زیاد اجتماعی که به همراه دارد، بر آن تاکید داریم.

او ادامه داد: در این زمینه هم یکسری مخالفت و موافقت انجام گرفته اما باید دلایل را برای مخالفان روشن کرد،‌ برخی هم از این عبارت تصور اشتباه دارند و فکر می‌کنند قرار است سن ازدواج را افزایش دهیم، در حالی که قرار است حداقل سن ازدواج افزایش پیدا کند، یعنی ازدواج کودکان ممنوع شود. این طرح بسیار مهم قرار است امروز برای تعیین یک فوریت به رای گذاشته شود.

سرپرستی کودک به جای جد پدری، به مادر سپرده شود

این عضو فراکسیون زنان مجلس به طرح‌های دیگری که در این فراکسیون مطرح است اشاره و تاکید کرد: طرح ولایت و حضانت فرزند، یکی دیگر از مباحثی است که آن را مد نظر داریم. بر اساس این طرح، سرپرستی کودک به جای جد پدری، به مادر سپرده می‌شود البته تا زمانی که مادر ازدواج نکرده باشد. همچنین تلاش کردیم گشایش‌هایی درباره گذرنامه و خروج زنان از کشور که اکنون نیاز به اجازه همسر دارد انجام دهیم، هرچند این طرح طولانی شده اما همچنان پیگیر آن هستیم.

در مجلس صدای رسای مطالبات اجتماعی زنان هستیم

سلحشوری گفت: به طور کلی تلاش کردیم در این دو سالی که از عمر مجلس می‌گذرد، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی‌هایی در حوزه مطالبات زنان داشته باشیم، همانطور که درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها دیدید در مجلس صدای رسای این مطالبه اجتماعی بودیم و بعد از آن دولت و سایر نهادها هم با ما همراه شدند. البته امیدواریم این باز شدن در ورزشگاه‌ها به روی زنان ادامه پیدا کند و منوط به دوره جام جهانی نشود. معتقدیم این مسائل مشکلات کشورمان نیست که این‌طور عده‌ای برای تغییرات در حوزه زنان مقاومت می‌کنند، با هزینه‌تراشی‌هایی از این دست،‌ به جای این که به رفع مشکلات و پیشرفت کمک کنیم، جامعه دچار التهاب، دوگانگی و تشویش می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: عده‌ای تصور می‌کنند اقدامات ما تنها شامل زنان طبقه متوسط می‌شود و شعارهای لوکس می‌دهیم در حالی که وضع زنان را در تمام اقشار رصد و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. طرح توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار و بیمه زنان خانه‌دار، از موضوعاتی است که در فراکسیون مد نظر داشته‌ایم و همچنان این موارد را پیگیری می‌کنیم.

او با اظهار تاسف از این که لایحه امنیت زنان در برابر خشونت هنوز به مجلس نرسیده است، گفت: یکی از مواردی که در این لایحه جای رسیدگی دارد مجازات اسیدپاشی است اما از آنجا که معلوم نیست چه تغییراتی در این لایحه اتفاق افتاده است و مجازات‌هایی که شامل اسیدپاشان می‌شود و راهکارهای پیشگیری چقدر در نظر گرفته شده، بعضی از همکاران ما طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را در مجلس در دستور کار قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار