فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه به سازمان مالیاتی تحویل شد

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان مالیاتی با بیان اینکه کشف بیش از ۴۰۰۰ شرکت صوری نشان از سودجویی عده‌ای خاص است،می‌گوید فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه از بانک مرکزی دریافت شد که مشخص شده است بالاترین خریدار سکه پادو شرکت است.

کد مطلب: ۸۴۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه به سازمان مالیاتی تحویل شد

به گزارش صدا وسیما، سید کامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه، امسال 4 میلیون و 863 هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم گفت: 4 میلیون و 160 هزار اظهارنامه از این تعداد مربوط به مشاغل و خودرو است.
وی گفت: از مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شده است 280 هزار اظهارنامه حقوقی و 430 هزار اظهارنامه مربوط به املاک اجاره‌ای و مستغلات است.
تقوی‌نژاد جهت‌گیری سازمان امور مالیاتی کشور را تعامل و ارتباط با مؤدیان اعلام کرد و افزود: با یک میلیون و 700 هزار مؤدی در بخش اسناد توافق کردیم تا مالیات آنها در سال 96 پنج درصد نسبت به عملکرد سال 95 آنها افزایش یابد.
وی گفت: پارسال یک میلیون و 300 هزار برگ مالیاتی به شکل واقعی به اصناف ارائه کردیم.
تقوی‌نژادافزود: در حمایت از تولید ملی ضرایب مالیاتی 95 درصد بخش تولید را کاهش دادیم بخشودگی جرایم مالیاتی را تمدید و بدهی‌ها را تقسیط کردیم و در مقابل ضرایب مالیاتی کالاهای وارداتی را افزایش دادیم.
وی گفت: هزار و 700 میلیارد تومان به صادرکنندگان کالا استرداد داشتیم.
تقوی‌نژاد تصریح کرد: پارسال و امسال نرخ‌های مالیاتی افزایش نیافته است زیرا بنابر فشارآوردن بر مؤدیان مالیاتی نداریم و رویکردمان استفاده از منابعی است که تاکنون در خدمت نظام اقتصادی کشور نبود.
وی مالیات بر ارزش‌افزوده را کاملاً شفاف و و روشن دانست و افزود: در 160 کشور دنیا همچون ایران مالیات بر ارزشافزوده از حلقه‌های مختلف و صورتحساب‌ها دریافت می‌شود.
تقوی‌نژاد گفت: 4 هزار شرکت صوری را کشف کردیم و این نشان می‌دهد که عده‌ای در حال سوء استفاده هستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پارسال یک میلیون و 300 هزار مودی جدید را شناسایی کردیم که از این تعداد تاکنون برای 700 هزار نفر مودی، پرونده مالیاتی تشکیل شده است.
سید کامل تقوی‌نژاد در ادامه سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب با بیان اینکه تلاش ما براین است که با مدیران، تعامل شود، افزود: در یک سال و نیم گذشته بیش از 65 هزار مدیر را که مشکل و بدهی مالیاتی داشتند تعیین تکلیف و از آنها رفع محدودیت کردیم.
وی ادامه داد: از بنگاه و واحدی که زیان کرده باشد مالیات دریافت نمی‌شود بلکه از بنگاهی که سود کرده مالیات دریافت می‌شود.
تقوی‌نژاد درباره سامانه طرح جامع مالیاتی با بیان اینکه این سامانه، بومی شده است، گفت: در پیشرفته‌ترین کشورها حداکثر 98 درصد اظهارنامه مالیاتی ، الکترونیکی دریافت می‌شود در حالی که در کشور ما،​ امسال در سامانه طرح جامع مالیاتی ، 100 درصد اظهار نامه‌ها الکترونیکی دریافت شد و این رکورد جهانی است.
وی تاکید کرد: هدف‌های طرح جامع مالیاتی، محقق شده است.

بالاترین خریدار سکه پادو شرکت است
تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مقام‌های بانک مرکزی فهرست 50 نفر اول خریدار سکه را به ما اعلام کرده است،​گفت: همه اینها شناسایی شدند و بالاترین خریدار سکه به تعداد 38 هزار و 200 سکه، جوان متولد سال 1365 پادو و کارگر یک شرکت است که تنها اظهارنامه مالیاتی او بیمهنامه اتومبیل پرایده بود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: یک میلیارد و 300 میلیون رکورد اطلاعات داریم که هر رکورد شامل بیش از هزار رقم اطلاعات و در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور موجود است.
وی درباره فرارهای مالیاتی گفت: تاکنون با شناسایی 605 نفر مودی در کشور که تراکنش‌های سنگین مشکوک داشتند 8 هزار و 150 میلیارد تومان مالیات را مطالبه کردیم.
تقوی‌نژاد افزود: از کسانی که اطلاعات ناقص دادند قبلاً​ 4 هزار و 240 میلیارد تومان مالیات ابراز کردند اما از محل بررسی مجدد، رقم واقعی 9 هزار و 830 میلیارد تومان بود یعنی حدود 5 هزار و 590 میلیارد تومان فرار مالیاتی بود که اخذ شد.
تقوی‌نژاد گفت: برخی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌هایی که از طریق بورس کالا در مناطق آزاد خرید و فروش می‌کردند و اطلاعات دقیق نمی‌داند حدود سه هزار میلیارد تومان مطالبه مالیات و جریمه انجام دادیم.
وی افزود: از محل شناسایی کسانی که کارت‌های بازرگانی غیر را گرفته بودند با همکاری قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و بقیه دستگاه‌ها 6 هزار و 248 نفر را شناسایی کردیم و نخستین بار از محل شناسایی افراد اصلی در این زمینه 4 هزار میلیارد تومان مالیات گرفتیم.
تقوی‌نژاد اضافه کرد: حدود 22 هزار میلیارد تومان در سال گذشته و سه ماه امسال از طریق فرار مالیاتی برگ تشخیص مالیات صادر کردیم و این رکورد تاریخی بود.
وی با بیان اینکه کارگروه ویژه تشکیل دادیم که هفته‌ای 2 بار تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: اطلاعات 22 شرکت واردکننده خودرو را کسب کردیم که مجموع پرداخت مالیات آنها در سال‌های 1391 تا 1394 ، پنج میلیارد و 600 میلیون تومان بود اما تا الان 830 میلیارد تومان از آن‌ها مالیات گرفتیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: 6 میلیون و 400 هزار رکورد اطلاعات مربوط به ارز ، سکه و طلا اخذ کردیم.
تقوی‌نژاددرباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این نوع مالیات یکی از ابزارهای مالیاتی مدرن است و زیرساخت‌های آن باید ایجاد شود و اکنون زیرساخت‌های لازم فراهم است و باید این موضوع مطرح شود.
وی درباره مالیات بر خانه‌های خالی هم گفت: در قانون حکمی وجود دارد مبنی بر اینکه وزارت مسکن باید سامانه اسکان و املاک را در کشور راه‌اندازی کند و نسبت به شناسایی خانه‌های خالی اقدام و به سازمان امورمالیاتی اعلام کند.
تقوی‌نژاد ادامه داد: بارها با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کردیم اقدام‌هایی را انجام دادند اما کافی نیست و اکنون معطل این سامانه هستیم.
وی در باره صندوق‌های مکانیزه فروش هم گفت: دولت لایحه‌ای را در اسفند سال 1395 در این باره تهیه کرد و در اختیار مجلس گذاشت که بحث آن در کمیسیون به پایان رسید و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در این باره استانداردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نحوه تهیه صورت حساب را تهیه کرد‌ه‌ایم، افزود: 3 میلیون و 500 هزار دستگاه پوز فروشگاهی داریم که در این زمینه می‌تواند کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار