مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

استقرار پایه دوازدهم چالش پیش روی آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا)_مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ساماندهی نیروی انسانی و استقرار پایه دوازدهم دو چالش پیش روی آموزش و پرورش در کشور است.

کد مطلب: ۸۴۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استقرار پایه دوازدهم چالش پیش روی آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در نشست با معاونین پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در سالن اجتمات این اداره با اشاره به اهمیت معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت در آموزش و پرورش اظهار داشت: برای مدیریت در سطح شهرستان در حوزه های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی نیاز به منابع مالی و پشتیبانی از این حوزه ها است که رفع مشکلات این حوزه ها بر عهده این معاونت است.

کرمی ادامه داد: مدیریت علاوه بر دانش و تجربه به هنر نیاز دارد و برای ثمربخشی مدیریت، سازماندهی، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ازیابی لازم است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش، فصل تابستان یک دوره حیاتی است و تدوین یک برنامه عملیاتی برای اجرای صحیح آموزش که ماموریت اصلی این نهاد در مدارس است اجرایی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ساماندهی نیروی انسانی و استقرار پایه دوازدهم دو چالش پیش روی آموزش و پرورش در کشور است.

کرمی با بیان اینکه در سال پیش رو نظام آموزشی 6-3-3 به طور کامل مستقر می شود و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از 2 سال آموزشی به 3 سال افزایش پیدا می کنند یادآور شد: این دو رشته با توجه به نیاز به کارگاه ها و مواد مصرفی هزینه زیادی دارد که با افزایش یک پایه ای در آن، این هزینه بیشتر می شود.

این مقام مسئول با اشاره به عدم تراز نیروهای ورودی و خروجی آموزش و پرورش استان افزود: نیروهای خروجی آموزش و پرورش استان در سال پیش رو 2 برابر نیروهای ورودی خواهد بود که باتوجه به افزایش دانش آموزان در دوره ابتدایی، سازماندهی نیروی انسانی از چالش آموزش و پرورش استان است.

کرمی با اشاره به صحبت وزیر آموزش پرورش در رابطه با اینکه اولویت اول آموزش و پرورش کلاس درس است بیان کرد: اگر یک کلاس بدون معلم باشد همه فعالیت های آموزش و پرورش بی ثمر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش پرورش منابع کمی در دست دارد تصریح کرد: سعی بر صرفه جویی در هزینه ها شود البته به گونه ای که احترام و رضایت همکاران نیز حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با مجموعه های بیرونی مرتبط است و از این مجموعه ها به عنوان مثال درآمد خاص از شهرداری ها، شرکت ها و موسسات صنعتی سهمی دارد نیاز است با رایزنی، این سهم پرداخت شود.

معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش چند منبع درآمد دارد که اعتبارات ملی، استانی، درآمدهای اختصاصی و منطقه ویژه را شامل می شود که آموزش و پرورش استان در تعامل با منطقه ویژه آنچنان که باید خوب عمل نکرد.

عبدالکریم سیاسی نژاد ادامه داد: برای مراکز رفاهی و درمانی آموزش و پرورش باید در سازمان برنامه و بودجه از محل تملک و دارایی ردیف بودجه ای تعریف شود تا اعتبار لازم برای این مرکز جذب شود.

معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: اعتبار مالی آموزش و پرورش استان در سال جاری 31 میلیارد تومان بوده است که اعتبار ناچیزی است.

سیاسی نژاد افزود: نیاز است یک دفتر مشترک و تعاملی بین منطقه ویژه و آموزش و پرورش شکل بگیرد تا اعتبارات لازم در این زمینه جذب شود و اعتبارات فرهنگی شرکت های منطقه ویژه در قالب پروژه های مشخص در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار