مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

بیشترین سهم وام اشتغال روستایی مربوط به مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سقف تسهیلات حمایتی از محل روستایی تا ۲۵ میلیون تومان است که تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

کد مطلب: ۸۴۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین سهم وام اشتغال روستایی مربوط به مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان است

مهرداد جهاندیده با اشاره به اختصاص بودجه اشتغال پایدار مناطق محروم و روستایی برای سازمان‌های حمایتی که مشمول کارگروه اشتغال استان هستند، افزود: در این رابطه تفاهم نامه های مربوطه میان سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد با هدف کاهش فقر مطلق در مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و اولویت سازی و ساز و کار مشخص برای این سه نهاد منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک های عامل این طرح ها شامل بانک توسعه تعاون، کشاورزی، صندوق کار آفرینی امید و پست بانک است که جلسات مربوطه تشکیل و مقرر شد طرح های آماده دستگاه‌ها ارسال شود .

وی افزود:127 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای این استان تعیین شده که با اختصاص این مبلغ ۵ هزار و ۸۹ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد به طوری که بیشترین سهم مربوط به کمیته امداد با رقم ۱۰۴ میلیارد تومن است.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این جلسه گفت: یشترین سهم وام اشتغال روستایی در بین سازمان های حمایتی استان سیستان و بلوچستان معادل ۸۶ درصد مربوط به مددجویان کمیته امداد این استان است .

سیدمهدی عبادی افزود: طرح‌ها و فعالیت‌هایی که برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام می شود یکی از اصولی‌ترین و شایسته ترین خدمات است .

وی افزود: خدمات اشتغال‌زایی این نهاد در قالب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان، ایجاد زمینه های لازم برای جذب اراد آموزش دیده در بازار کار، پرداخت وام‌های خودکفایی، تهیه و واگذاری مواد اولیه و وسیله کار، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولید ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار