با دستور دادستان قم

6 بنگاه املاک متخلف پلمب شدند

قم (پانا) - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از نظارت بر عملکرد مشاورین املاک خبر داد و گفت: در راستای احقاق حقوق عامه طرح نظارت بر مشاورین املاک از پردیسان استان قم آغاز شد که در این راستا ۶ بنگاه پلمب شد.

کد مطلب: ۸۴۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
6 بنگاه املاک متخلف پلمب شدند

علی اصغر سلطانی، معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، از ورود دادستانی جهت نظارت بر مشاورین املاک خبر داد.

وی گفت: در راستای احقاق حقوق عامه طرح نظارت بر مشاورین املاک از پردیسان استان قم آغاز شده و تا ساماندهی کامل آن ادامه خواهد یافت.

این مقام قضایی بیان کرد: گزارش‌های واصله حاکی از وقوع تخلفات گسترده در برخی بنگاه‌های املاک بود که از این رو دادستانی قم در راستای احقاق حقوق عامه طرح نظارت بر مشاورین املاک را از منطقه پردیسان شروع کرد.

سلطانی تصریح کرد: این طرح با نظارت مستقیم سرپرست دادسرای منطقه پردیسان و با حضور رئیس اتحادیه مشاورین املاک، بازرس اتاق اصناف و پلیس اماکن در منطقه پردیسان قم صورت گرفت که در این راستا تعداد ۶ واحد صنفی از رسته املاک به دلیل وقوع برخی تخلفات پلمب شد.

معاون قضایی دادستانی استان قم به تخلفات این بنگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از جمله تخلفات این بنگاه‌های املاک دریافت حق کمیسیون بیشتر از تعرفه قانونی، فقدان مجوز فعالیت و پروانه کسب، به کار گماردن افراد مختلف در واحد صنفی بدون مجوز از اداره اماکن، عدم شفافیت در تنظیم مفاد قرارداد، شکایات متعدد مردمی در اتحادیه و گزارشات بازرسی اصناف و پرونده‌های مالی علیه مشاور املاک در محاکم کیفری و ... بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار