چرا خبر حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی منتشر نشد؟

تهران (پانا) - عدم انتشار خبر حمله انصارالله یمن به فرودگاه ابوظبی در رسانه‌های امارات باعث نگرانی و انتقاد شدید شهروندان این کشور شده است.

کد مطلب: ۸۴۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
چرا خبر حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی منتشر نشد؟

به گزارش ایسنا، در پی حمله پهپاد انصارالله یمن به فرودگاه ابوظبی، رسانه‌های دولتی و غیر دولتی امارات سکوت اختیار کرده و هیچ خبر، گزارش، عکس و یا مطلبی در مورد حمله به این فرودگاه بین‌المللی منتشر نکردند. این در حالی است که در پی این حمله بیش از 24 ساعت تمامی پروازهای این فرودگاه لغو شد. این در حالی است که رسانه‌های جهان حمله به فرودگاه ابوظبی را منتشر کردند.

شبکه‌های رادیویی و تلوزیونی امارات

امارات متحده عربی داری بیش از 15 شبکه رادیویی که به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اردو و هندی برنامه پخش می‌کنند و بیش از 12 شبکه تلویزیونی است که هیچ کدام خبری از حمله به فرودگاه ابوظبی را منتشر نکردند. این در حالی است که این رسانه‌ها فقط خبر حمله انصارالله به نفتکش عربستان سعودی در دریای سرخ را منتشر کردند.

روزنامه‌های امارات نیز اقدام به انتشار بیانیه وزارت خارجه و محکومیت حمله به نفتکش عربستان کردند.

فضای مجازی: چرا باید به امارات حمله شود؟

اما فضای مجازی ملتهب بود و شهروندان اماراتی با هشتگ‌های مختلف از جمله "چرا باید به امارات حمله شود؟" و یا هشتگ "گناه یمن، گناه ما" و ... نسبت به حمله به فرودگاه ابوظبی واکنش نشان داده و از مقامات اماراتی خواستند که به مردم پاسخ دهند.

شهروندان اماراتی طی دو روز گذشته در فضای مجازی اقدام به طرح پرسش‌هایی همچون "چرا ما باید خسارت دهیم؟"، "نقش امارات در یمن چیست؟"، "چرا یمن را رها نمی‌کنیم؟" و ... نموده و از مسئولین خواستند که شفاف با مردم صحبت کنند و سود و زیان حضور نیروهای اماراتی در یمن را برای مردم بازگو کنند.

کاربران فضای مجازی با انتقاد از عملکرد دولت و حضور نیروهای اماراتی در یمن از امیر امارات خواستند که نسبت به خروج و عدم دخالت امارات در یمن تصمیم بگیرد.

چرا حمله به فرودگاه ابوظبی در رسانه‌های امارات منتشر نشد؟

بر اساس مباحثی که در فضای مجازی در حال انتشار است، کارشناسان مسایل سیاسی امارات معتقدند که عدم انتشار خبر حمله به امارات برای حفظ آرامش و جلوگیری از هر گونه تنش سیاسی و فرار سرمایه گذاران است.

آنان معتقدند که باید جو سیاسی و اقتصادی امارات را آرام نگه دارند چون بیش از 80 درصد از فعالیت‌های اقتصادی توسط خارجی‌ها و سرمایه گذاری عظیم خارجی‌ها صورت می‌گیرد.

طبق آخرین آمار منتشر شده حجم سرمایه گذاری خارجی‌ها در امارات طی سال 2016 میلادی بالغ بر 272 میلیارد و 200 میلیون دلار بود.

کوچ زودهنگام سرمایه‌گذاران خارجی از امارات

کارشناسان مسایل اقتصادی عرب معتقدند که با حمله به فرودگاه ابوظبی و نا امن شدن کشور امارات، خروج سرمایه گذاران خارجی از امارات کلید خورده و پیش بینی می‌شود که ماهانه روند سرمایه گذاری خارجی‌ها در امارات کاهش یافته و خروج سرمایه‌های خارجی‌ها در امارات نیز ماهانه رو به افزایش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار