هاوایی مقصد عروسک‌هایی که فرار می‌کنند

تهران (پانا) - نمایش «امروز چه سالیه» به کارگردانی مریم نوقابی از مشهد درباره مادربزرگ‌های بامزه و شیرین با ویژگی اخلاقی‌های خاص می‌گوید.

کد مطلب: ۸۴۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هاوایی مقصد عروسک‌هایی که فرار می‌کنند

به گزارش ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، نمایش «امروز چه سالیه» در آسایشگاه سالمندان می‌گذرد. آنابل، نانسی، رز و هیلی سال‌هاست که در آسایشگاه زندگی می‌کنند. با ورود کتی پیرزن شاد و سرزنده به این مکان همه چیز تغییر می‌کند. کتی از آن‌ها می‌خواهد از آسایشگاه فرار کنند و به هاوایی بروند. پس از فرار و رسیدن به شهر، کتی با پسرش تماس می‌گیرد اما تمام رویاهایش از بین می‌رود.

ایده این متن از مریم نوقابی است. او مدت‌ها تصمیم داشته درباره سالمندان و مشکلات آن‌ها نمایشی کار کند و در نهایت نمایش‌نامه توسط فرشته ابراهیمی نوشته می‌شود.

کارگردان نمایش «امروز چه سالیه» تلاش کرده دغدغه‌های مردم را با تلفیقی از کمدی و تراژدی به اجرا بگذارد. از مادربزرگ‌های بامزه و شیرین با چهره‌های متفاوت و ویژگی اخلاقی‌ خاص بگوید که مخاطبان در اطرافشان دیده‌اند و یا تجربه زندگی با آن‌ها را داشته‌اند. سالمندانی که صدایی ندارند و از افراد مظلوم جامعه محسوب می‌شوند.

نوقابی با این توضیح که تکنیک اجرای نمایش تلفیقی از رومیزی و سایه است، گفت: به دلیل فانتزی و کمدی بودن کار تصمیم گرفتم ازعروسک‌های خاص استفاده کنم چون بازی‌دهنده‌های عروسک هم میمیک دارند و هم بازی. همچنین عروسک‌های رومیزی را انتخاب کردم تا تفاوت سایز بین بازی‌دهنده‌ها و عروسک‌ها زیاد باشد و فانتزی کار را بالا ببرم. صحنه شهر نیز با تکنیک سایه کار شده است.

بازیگر نمایش آرش تقوی است. سید کوروش خلیل‌پور، احسان صبورجنتی، قیس یساقی، حسین جلالی‌راد، محمدجواد مهدیان‌طرقبه، سیدامیر حسین شاهی و شاهین نورایی صداپیشه و بازی‌دهندگان عروسک به شمار می‌آیند.

همچنین نویسنده و طراح عروسک فرشته ابراهیمی، طراح صحنه مهدی شریفی، طراح لباس، طراح نور و کارگردان مریم نوقابی هستند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار