در گفت‌وگو با پانا

سلحشوری، نماینده مجلس: درباره تفاوت دیه زن و مرد اجماع وجود ندارد

رسیدگی به موارد قانونی که امکان برابری زن و مرد در آن وجود دارد یکی از مطالبات جدی جامعه مدنی و زنان است

تهران (پانا) –رئیس فراکسیون زنان مجلس می‌گوید درمورد دو برابر بودن دیه مردان نسبت به زنان، اجماع وجود ندارد بنابراین می‌توان با استناد به نظر مراجعی که موافق برابری هستند، به برابری دیه زن و مرد جامه عمل پوشاند.

کد مطلب: ۸۴۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سلحشوری، نماینده مجلس: درباره تفاوت دیه زن و مرد اجماع وجود ندارد

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس، درباره ارائه طرح برابری دیه زن و مرد به پانا گفت: ما از وقتی به عنوان نمایندگان مردم به مجلس شورای اسلامی آمدیم، تصمیم گرفتیم در کنار عضویت در کمیسیون‌های تخصصی، در فراکسیون زنان، مطالبات زنان را پیگیری کنیم. رسیدگی به موارد قانونی که امکان برابری زن و مرد در آن وجود دارد هم یکی از این مطالبات جدی جامعه مدنی و زنان است، به همین دلیل، طرح برابری دیه زن و مرد را به عنوان یکی از خواسته‌ها و نیازهای جامعه امروز با همکاری حقوقدانان، اساتید دانشگاه، مسئولان امور زنان و برخی فقها آماده کرده و در دستور کار قرار دادیم که در مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد.

او افزود: درمورد دو برابر بودن دیه مردان نسبت به زنان، اجماع وجود ندارد بنابراین می‌توان با استناد به نظر مراجعی که موافق برابری هستند، این موضوع را تحقق بخشید و امیدواریم بعد از رسیدگی به لوایحی که در مجلس مطرح است، حداکثر تا پایان تابستان بتوانیم این طرح را ارائه دهیم. این طرح هم خودش بسیار مهم است و هم این که می‌تواند زمینه‌ساز تغییر و به‌روزسازی قوانین دیگر در حوزه زنان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار