مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد:

اسناد مالکیت کاداستری زیرساخت اقتصاد مقاومتی

کرمان(پانا) - مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست هم اندیشی تسریع در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اسناد مالکیت کاداستری را زیرساخت توسعه روستایی و رکن اقتصاد مقاومتی دانست.

کد مطلب: ۸۴۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اسناد مالکیت کاداستری زیرساخت اقتصاد مقاومتی

رضا طالبی زاده در نشست هم اندیشی تسریع در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شمال استان برگزار گردید، گفت: سند مالکیت کاداستری عامل مهمی برای توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کشور می باشد.

وی از اسناد کاداستری به عنوان یک پشتوانه و ضمانت مناسب برای اخذ تسهیلات بانکی توسط روستاییان یاد کرد و افزود: با اخذ این تسهیلات زمینه رونق روستاها به عنوان مرکز تولید و پایگاه اقتصاد مقاومتی فراهم می شود و در این راستا در سال گذشته 2006 سند مالکیت روستایی صادر شده است.

وی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه افزود: در راستای بند الف ماده 17 دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه توانستیم در سه ماهه نخست سال جاری میزان 18600 سند مالکیت صادر نماییم.

این مقام قضائی خاطر نشان کرد: به دلیل تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت و حرکت از ثبت سنتی به سوی ثبت نوین و ارائه بیش از 90 درصد خدمات به صورت الکترونیکی، کارکرد تعدادی از بخش های این اداره کل دچار تغییرات اساسی گردیده و در این راستا حجم کاری بخش های سنتی کم شده و افراد شاغل در این بخش ها در قسمت های دیگر اداره مشغول به انجام وظیفه شده اند و از نیروی آن ها در جهت تسریع در امور بخش های مدرن استفاده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمبود نیرو و بالاخص نقشه بردار مواجه هستیم و با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تعدادی از نیروهای شاغل در ادارات تابعه، پس از آموزش به عنوان نقشه بردار مشغول به خدمت شوند.

شایان ذکر است در این نشست علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه زیر ساخت توسعه کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در حال شکل گیری است، از زحمات و پیگیری های مدیر کل، روسا و کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان تشکر و قدردانی نمود.

یادآور می شود در پایان این نشست مقرر شد مشکلات موجود برخی شهرستان ها توسط کارشناسان منتخب بررسی و در جلسات مشترک ادارات کل مزبور رسیدگی و پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار