با حضور اعضا برگزار شد:

اولین جلسه ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی استان

زنجان(پانا)-اولین جلسه ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی استان به ریاست محمود عباسی و با دستور کار طرح هجرت (3) در سالن اجتماعات غدیر اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۰۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی استان

محمود عباسی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) از اعلام به موقع تعداد عرصه ها طرح هجرت توسط نواحی و مناطق 14 گانه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: تعداد عرصه هایی که در سال جاری می توانند مورد مرمت و باز سازی قرار گیرند 188 عرصه می باشد که با توجه اعتبار 200 میلیون تومانی تعیین شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان امیدواریم بتوانیم این تعداد عرصه را مورد مرمت و بازسازی قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به طرح شهید بهنام محمودی این طرح را نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه معرفی نمود و گفت: با توجه به چالش های پیش رو و ورود تکنولوژی های مدرن وهمچنین رسانه های بیگانه که در تلاشند با ایجاد معضلات زیر پوست شهر و بالاخص مدارس مسایل تربیتی دانش آموزان را مورد هدف قرار دهند، انتظار می رود تمامی تشکل ها و شبه تشکل های دانش آموزی دست به دست هم دهند و با پرهیز از موازی کاری ها و ایجاد برنامه های متمرکز و همچنین با توجه به محدودیت منابع هم‌افزایی بیشتری میان آنها صورت گیرد و هر تشکل به قدر وسع خود همکاری نماید تا طرح های تربیتی مفید و موثری در مدارس عملیاتی شوند.

عباسی با اشاره به برگزاری همه ساله اردوی یاوران ولایت و همچنین اردوهای جهادی دانش آموزی (طرح هجرت 3) در ایام فراغت تحصیلی دانش آموزان در طول دوره تابستان بطور کلی اردو را نقطه عطفی برای انجام کارهای گروهی قلمداد نمود و گفت: دانش آموزان امروزه در محیطی زندگی می نمایند که تعامل و انجام کار گروهی کمتری را باهم دارند ، زندگی آپارتمان نشینی از یک سو و تلاش برای نخبه پروری در مدارس از سوی دیگر انجام کارهای گروهی را به مراتب کمرنگ نموده است و چاره کار حضور دانش آموزان در فعالیت های اردویی می باشد تا دانش آموز جایی را برای فعالیت گروهی برای تمرین مسئولیت پذیری ،کارهای جمعی و گروهی احترام به دیگران ،احترام به پرچم و ... پیدا نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرروش استان در پایان با اشاره به مشکلات سال گذشته در خصوص تخصیص دیرهنگام اعتبار طرح اظهار امیدواری کرد که امسال این اعتبار در اسرع وقت تخصیص یابد تا بتوان از فرصت طول دوره تابستان حداکثر با پیگیری های جدی اداره کل نوسازی مدارس استان استفاده راجهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول این ایام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار