رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان:

نقش مشارکت و حضور سازمانهای مردم نهاد را در راستای اشتغالزایی و توسعه منابع انسانی بسیار مهم و کلیدی است

نهبندان (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان گفت :نقش مشارکت و حضور سازمانهای مردم نهاد را در راستای اشتغالزایی و توسعه منابع انسانی بسیار مهم و کلیدی است.

کد مطلب: ۸۴۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مشارکت و حضور سازمانهای مردم نهاد را در راستای اشتغالزایی و توسعه منابع انسانی بسیار مهم و کلیدی است

مرتضی مالدار تنها رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان، در نشست مشترک با دبیر موسسه رضوان و نماینده سازمانهای مردم نهاد شهرستان نهبندان که در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموزان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد با وجود اینکه مجموعه‌ای غیر انتفاعی هستند اما همیشه دغدغه خدمت رسانی به جامعه را دارند.

وی بیان کرد: نقش مشارکت و حضور سازمانهای مردم نهاد را در راستای اشتغالزایی و توسعه منابع انسانی بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان به وجود مشکلات اساسی از جمله بیکاری و اشتغال درجامعه اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به رشد نرخ بیکاری در جوامع از تمامی بخش های فعال جامعه در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی انتظار مشارکت است.

وی با بیان اینکه استاندارهای آموزشی متنوع و تجهیزات به روز در مراکز آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد، عنوان کرد: این مرکز توانمندی دارد تا با مشارکت شرکاء اجتماعی و با ارائه توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی بخشی از نیاز بازار کار را در راستای اشتغالزایی فراهم کند.

مالدار تنها بر ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان آمادگی لازم در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی در تمامی حوزه های آموزشی و مباحث مشاوره‌های شغلی و رهگیری اشتغال را دارد.

محمدی، دبیر موسسه رضوان و نماینده سازمانهای مردم نهاد شهرستان نهبندان نیز در ادامه به اهمیت آموزش مهارت به جوانان اشاره کرد و گفت: داشتن مهارت به جوانان، اعتماد نفس و خودباوری می‌دهد و باید سازمان‌های مردم نهاد، این توانمنمدی‌ها را به جامعه انتقال دهند.

به گفته وی هم اکنون 17 سمن در شهرستان نهبندان مجوز فعالیت رسمی دارند که این خود ظرفیت مناسبی برای ورود جوانان به این سمن‌ها و ایجاد اشتغال است اما متاسفانه جوانان پس از فارغ التحصیلی منتظر پشت میزنشینی هستند.

دبیر موسسه رضوان و نماینده سازمانهای مردم نهاد شهرستان نهبندان تاکید کرد: باید تفکر و دیدگاه پشت میزنشینی در جوانان اصلاح شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال شهرستان و همچنین تشکیل سمن‌های در حوزه اشتغال و کارآفرینی زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم کرد.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد جلسه ای با حضور طرفین برای بررسی راهکارها و همکاری های مشترک و انعقاد تفاهم نامه تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار