دورخیز جوانان والیبالیست ایران برای فتح ششمین جام آسیایی

تهران (پانا) - تیم والیبال جوانان ایران در روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف کره جنوبی می رود.

کد مطلب: ۸۴۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دورخیز جوانان والیبالیست ایران برای فتح ششمین جام آسیایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بعد از 7 روز رقابت 23 تیم شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، امروز نوزدهمین دوره این رقابت ها به پایان می رسد. بلندقامتان جوان کشورمان که در 5 بازی قبلی خوش درخشیدند و توانسته اند چین، کره جنوبی، هند، قزاقستان و تایلند را از پیش رو بردارند، امروز برای کسب عنوان قهرمانی در فینال مسابقات به مصاف کره جنوبی می روند.

ایران و کره جنوبی که در دور مقدماتی در گروه اول رقابت ها همگروه بودند، یک بار این مسابقات با یکدیگر روبه رو شدند که نتیجه آن بازی 3 بر صفر به سود شاگردان عطایی بود. حالا بار دیگر این 2 تیم مقابل هم قرار می گیرند اما حساسیت بازی امشب به مراتب بیشتر از دیدار دور مقدماتی خواهد بود.

ملی پوشان جوان ایران دیروز اگرچه برای اولین بار در این مسابقات یک ست به حریف خود واگذار کردند اما با اقتدار تمام به فینال رسیدند و تا اینجای کار تنها تیم بدون باخت رقابت ها هستند. شاگردان بهروز عطایی که حالا به همراه کره جنوبی سهمیه مسابقات جهانی 2019 را به دست آورده اند، تنها برای کسب عنوان قهرمانی به میدان می روند.

کره جنوبی هم به جز شکست برابر ایران توانسته در سایر بازی های خود مقتدرانه به برتری برسد و دیروز هم در نیمه نهایی شگفتی ساز این دوره یعنی عراق را 3 بر صفر شکست داد.

پیش از این مسابقات کره جنوبی با 6 قهرمانی در کارنامه خود پرافتخارین تیم رقابت های جوانان آسیا بوده اما ایران این شانس را دارد امروز با تعداد قهرمانی های کره جنوبی برابر شود. بلندقامتان جوان که سابقه 5 دوره قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارند، امشب از ساعت 19 به وقت محلی(20:30 به وقت تهران) برای کسب ششمین جام قهرمانی ایران در این رده سنی تلاش می کنند.

در دوره قبلی این رقابت ها در سال 2016 تیم ایران با هدایت بهروز عطایی به عنوان نایب قهرمانی رسید و در فینال مقابل چین شکست خورد. این بار اما همه چیز برای قهرمانی ایران مهیاست و نسل طلایی والیبال ایران که چند بازیکن آن سابقه بازی کردن در تیم بزرگسالان را هم دارند، بارها تاکید کرده اند به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار