هدف ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان "جوانگرایی" است/ لزوم حمایت همه جانبه از قانون

ایلام (پانا) - نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: هدف نهایی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان "جوانگرایی" و "گردش نخبگان" است.

کد مطلب: ۸۴۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان "جوانگرایی" است/ لزوم حمایت همه جانبه از قانون

سلام امینی، نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار در خصوص تصویب ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از مدت ها قبل در دستور کار مجلس قرار گرفت که در نهایت و با توجه به ارائه پیشنهادات مختلف به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: این طرح تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند از قانون حذف شدند.

این نماینده مجلس در عین حال افزود: البته جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

امینی تصریح کرد: در گذشته هر مسئولی از بازنشستگان در امورات مدیریتی به دلیل نبود چنین قانونی استفاده می کرد؛ در حال حاضر وزیرانی هم داریم که 40 سال سابقه کار دارند و یا معاون وزیر که از 38 سال سابقه کار برخوردار است.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: شبیه به چنین موارد و پست ها زیاد است اما هدف نهایی از اعمال این قانون جوانگرایی و گردش نخبگان است تا مایه امیدواری بیشتر گردد.

وی بیان کرد: تیم کنونی دولت نیز باید به مرور زمان این قانون را اجرا و جای خالی این پست های مدیریتی را به جوانان بسپارد لذا در این راستا لازم است همه ما این قانون را پذیرفته و آن را اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار