مدرسه «قصه‌های مجید» تعطیل شد

اصفهان (پانا) - دبیرستان متوسطه اول شهید حلبیان که لوکیشن اصلی سریال خاطره‌انگیز قصه‌های مجید بود، به دستور اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به علت فرسودگی تعطیل شد.

کد مطلب: ۸۴۰۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه «قصه‌های مجید» تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان، آموزشگاه شهید حلبیان یا مدرسه اتحاد سابق که در کوچه یخچال در نزدیکی میدان تاریخی نقش جهان و محدوده آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان قرار دارد ،همچون مدارس دیگری که در سراسر جهان بـه وسیله موسسه خیریه «آلیانس» فرانسه شکل می‌گرفت، در دوران پهلوی اول در اصفهان ساخته شد. مالکیت مدرسه اتحاد که به ثبت ملی رسیده، در اختیار انجمن کلیمیان است. این مدرسه به مدرسه شهید حلبیان معروف است، حلبیان دانش آموزی بود که در این مدرسه درس خواند و برای دفاع از خاک وطن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

دبیرستان شهید حلبیان لوکیشن اصلی سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود که در اوایل دهه 70 در گروه کودک و نوجوان شبکه یک تولید شد.

امید است با مرمت این بنای فرهنگی از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان بار دیگر شاهد زنده شدن فعالیت‌های پرورشی و آموزشی این مدرسه تاریخی و خاطره‌انگیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار