مسئول دوهفته نامه دنیز: ادامه حیات مطبوعات کاغذی حمایت مادی مسئولان را می‌طلبد

ارومیه (پانا)- صاحب امتیاز و مدیر مسئول دوهفته نامه دنیز گفت: ادامه حیات مطبوعات کاغذی در ایران و به‌خصوص در ارومیه حمایت مادی مسئولان را می‌طلبد.

کد مطلب: ۸۴۰۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مسئول دوهفته نامه دنیز: ادامه حیات مطبوعات کاغذی حمایت مادی مسئولان را می‌طلبد

مصطفی قلیزاده علیار در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب که اوضاع مطبوعات و نشریات کاغذی بسیار وخیم است و در دوران تنگدستی خود به سر می برند، افزود: ادامه حیات مطبوعات کاغذی در ایران و به خصوص در ارومیه بسیار بحرانی است و حمایت مادی مسئولان را می طلبد.

وی گفت: دو شرط لازم برای علاقه مند کردن مردم به مطالعه ،جذابیت محتوا و حمایت برای رساندن آثار به دست مردم است و می توان گفت مهم ترین مسئله در عرصه هنری حمایت است که در سال های اخیر بسیار ضعیف بوده است.

قلیزاده علیارتصریح کرد: نویسندگان جوان فقط به فکر چاپ آثار خود هستند و به کیفیت آن توجهی ندارند در حالیکه آنان باید آثار نویسندگان طراز اول را مطالعه کرده و نقد آثار خود را جدی بگیرند.

وی که تا به حال موفق به چاپ 26 کتاب در زمینه ادبیات و تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: نقد ادبی ضرورتی است برای نویسندگی ، شعر و ادبیات که نباید نویسندگان جوان آن را دست کم بگیرند و نویسندگان باید آثار خود را در معرض نقد صاحب نظران و متخصصان قرار دهند.

وی در ادامه افزود: در عرصه نویسندگی تحصیل مانند شاه کلید است واگرچه نویسندگی یک استعداد درونی است اما شرط لازم برای نویسندگی تحصیل و شرط کافی تحقیق و مطالعه مستمر است.

عضو افتخاری اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان درباره سوژه کتاب هایش گفت: سوژه کتاب ها بنابرعلاقه، اقتضای زمان و مکان و پیشنهاد دیگران به ذهنم رسیده است، برای نمونه سوژه اولین کتابم که مجموعه اشعار در توصیف مادر به زبان ترکی است، تازگی موضوع و نپرداختن به اشعار ترکی در وصف مادر بود.

قلیزاده علیار با بیان اینکه فرهنگ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی به لحاظ زمینه تحصیلیش تاثیر زیادی در نگارش کتاب هایش دارد، افزود: کتاب هایم رهگذری است از فرهنگ اسلامی؛ برای نمونه کتاب « دعبل خزاعی شاعر دار بردوش» که محتوای آن درباره امام رضا و حاوی معارف اسلامی است.

وی در پایاین تاکید کرد: نویسندگی، نقاشی، موعظه و ... همگی نوعی از بیان هستند که باید الگوی ادبی مشخصی داشته باشند و به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر، جلال آل احمد ، محمود حکیمی ، دکتر شریعتی ، شهید مطهری و محمدرضا حکیمی در نگارش آثارم بسیار تاثیر گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار