نجات 70 نفر از حریق برج مسکونی در جنوب تهران

تهران (پانا) - آتش‌نشانان 70 نفر از ساکنان یک برج مسکونی در عبدل آباد واقع در جنوب تهران را از میان دود و آتش نجات دادند.

کد مطلب: ۸۴۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نجات 70 نفر از حریق برج مسکونی در جنوب تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: وقوع حادثه حریق در یک برج مسکونی در ساعت 14:08 دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان دو ایستگاه 81 و 22 را به همراه عوامل گروه نجات 6، نردبام و تشک نجات به محل حادثه واقع در عبدل آباد، خیابان سبلان اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که حریق در یک مجتمع مسکونی 7 طبقه 49 واحدی رخ داده و کانون آن واحدی 70 متری در طبقه پنجم این ساختمان است که در پی آن آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان در دستور کار خود قرار دادند.

ملکی اضافه کرد: در پی این حادثه دود بسیار زیادی ساختمان را در بر گرفته و منجر به محبوس شدن بیش از 70 نفر از ساکنان این مجتمع شده بود که گروهی از آتش نشانان این افراد را که در راهروها و راه پله‌های مجتمع مسکونی به علت عدم دید مناسب و شرایط نامناسب تنفسی محبوس شده بودند به بیرون از ساختمان و محیطی امن انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان نیز عملیات اطفای حریق را ادامه داده و مدتی بعد موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدند. در این حادثه یک مرد30 ساله از ناحیه دست، دچار سوختگی شده و و سه زن 70، 53 و 45 ساله نیز دچار دود گرفتگی شده بودند که همگی توسط عوامل آتش نشانی برای مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.

به گفته وی، علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار