دو هزار هفته نماز جمعه و در طول چهل سال در کل کشور برگزار شده است

قم (پانا)- مسئول سیاستگذاری نماز جمعه استان قم : دو هزار هفته نماز جمعه و در طول چهل سال پس از انقلاب اسلامی در نهصد نقطه از کشور برگزار شده است.

کد مطلب: ۸۴۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دو هزار هفته نماز جمعه و در طول چهل سال  در کل کشور برگزار شده است

محمد باقر ولدان مسئول سیاستگذاری نماز جمعه استان قم در نشت خبری ویژه گرامیداشت سالروز تأسیس نماز جمعه ضمن تبریک و تهنیت ایام فرخنده دهه کرامت و بیان اینکه اولین نماز جمعه تهران 5 مرداد به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد موضوع امسال گرامیداشت نماز جمعه را: نمازجمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی عنوان نمود.
ولدان ضمن اشاره به اینکه نماز جمعه صندوق ذخیره معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از مؤلفه های قدرت و اقتدار نظام در طول چهل سال گذشته افزود: بیش از 2 هزار هفته در طول این چهل سال نماز جمعه بدون یک هفته وقفه و تعطیلی در جای جای میهن اسلامی اقامه شده است.
وی با بیان اینکه امروز بیش از یکصد نقطه در میهن اسلامی نماز باشکوه جمعه را برگزار میکنند تصریح کرد: قریب چهل و دو هزار عضو نماز جمعه نیز در این 900 نقطه به کار خادمی نماز مشغولند.
مسئول سیاستگذاری نماز جمعه استان قم تأکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در چهارده دی 94 ایشان فرمودند، نماز جمعه یک قرارگاه است و تقوا، ایمان، اخلاق و بصیرت در مصلی های نماز جمعه به عنوان یک مرکز ساماندهی و هماهنگ سازی فعالین و فعالیتها و مراکز فعالیت هر شهر قرار گرفتهاند که در این خصوص استان قم نیز به عنوان یکی از استان¬های پیشران در اقامه نماز جمعه که از قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی به امامت مرحوم اراکی اقامه میشد و امروز هم استان و نماز جمعه ما در بحث اثر گذاری محتوایی در کنار نمازجمعه پایتخت جمهوری اسلامی ایران مطرح است و در این خصوص فعالیت میکند.
مصلی قدس قم مخصوصاً بعد از بازگشایی از 20 تیر 95 تا کنون 120 نماز جمعه در آن برگزار شده است. که البته قریب 9 سال تعطیلی در آن به خاطر عملیات بازسازی بوده است.
وی افزود در کنار برگزاری نماز جمعه فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، و حتی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، برنامههای ورزشی، هنری، همایشها و اسکان زائرین و مسافرین برنامههای مختلفی نیز در مصلی قم برگزار شده است که از جمله آن پوشش و اسکان مسافران در مشکل بوجود آمده در خصوص محور مواصلاتی قم - تهران و پوشش 70025 نفر از 17 کشور و 30 استان کشور در خصوص اربعین و مواردی شبیه آن بوده است.
ولدان در خصوص برنامه¬های کنونی مصلی، به برنامه «آخ جون تابستان» اشاره کرد که به عنوان یکی از محورهای تابستانه در اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان اجرا شده است و همچنین برنامههای زیپ لاین، راپل و برنامه¬های اردویی نیز در این حوضه با محوریت مصلی در نظر گرفته شده است.
رئیس سیاستگذاری نماز جمعه استان قم در بحث جوانان نیز تشکیل مجمع جوانان مداخله گر، و حضور جوانان در عرصههای مختلف، راه اندازی نمایشخانه مردمی، جشن روزه اولیهای دختر و پسر به تعداد 4000 نفر در ماه رمضان را اشاره کرد و خواستار ارتباط بهتر و مؤثرتر مسئولین شهر جهت ارتباط مستقیم و سازنده با مردم شد.
ولدان در پایان ضمن درخواست از مردم و مسئولین جهت پر رنگ تر شدن حضورشان در نماز جمعه رونمایی از تمر گرامیداشت نماز جمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی را نیز در حاشیه نماز جمعه پنجم مرداد رسانهای کرد و ابراز امیدواری کرد مصلی با همت جهادی جوانان و با رویکرد جدید بتواند وحدت و آرامش را در سطح شهر به مردم ارائه کند.

/ مهدی جنتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار