طرح تابستانی شوق رویش هلال احمر گیلان به اجرا درآمد

رشت(پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت با عنوان شوق رویش با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در 16 شعبه این جمعیت به اجرا درآمد.

کد مطلب: ۸۴۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانی شوق رویش هلال احمر گیلان به اجرا درآمد

مهدی ولی پورافزود: اردوهای آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ، مسابقه های المپیاد آماده برای اعضا در راستای شکوفایی استعداد و خلاقیت آنها از برنامه های این طرح است.
وی اظهار داشت: اوقات فراغت مناسب‌ ترین زمان بروز استعداد ها و توانایی های جوانان و خود شناسی آنهاست که باید با زمینه سازی بستر لازم در راستای استفاده از این فرصت را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گیلان دارای 13 هزار و 92 عضو جوان است، خاطرنشان کرد: هلال احمر مورد اعتماد مردم بوده و با برنامه ریزی برای جذب و پرورش جوانان در اوقات فراغت، سهم مهمی در ایجاد امنیت روحی و روانی خانواده ها دارد.
ولی پور با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان اضافه کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت می تواند جوانانی را که امروزه در معرض خطر آسیب های جدی اجتماعی هستند، محافظت کرده و ضمن اعتماد سازی خانواده ها در سپردن جوانان به این نهاد مردمی ، باعث آرامش خاطر و امنیت روانی جوانان و خانواده های آنان باشد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز درباره محورهای فعالیت اوقات فراغت در طرح تابستان گفت: برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی شامل دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با مفاخر و شخصیت‌ های فرهنگی و مذهبی، برگزاری اردوهای فرهنگی - تربیتی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری، اردوهای طریق معرفت و طبیعت گردی با حفظ محیط زیست، بازدید از صنایع، کارخانه‌ ها، آثار تاریخی و برگزاری همایش ‌های سلامت با محوریت مهارت ‌های اجتماعی از جمله این برنامه هاست.
امید عظیمیان فرصت ها و چالش‌ های فضای مجازی، آسیب‌ های اجتماعی، اعتیاد، علل گسست خانواده، رفتارهای پرخطر، خود مراقبتی، سلسله نشست‌ های زیست محیطی با رویکرد حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برای اعضا و عموم مردم، بازدید و برپایی نمایشگاه‌ های فرهنگی - اجتماعی، برگزاری مسابقه های المپیاد آماده دانش آموزی و مسابقه های رفاقت مهر را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
وی بزرگداشت اعیاد و سوگواری‌ های مذهبی و اجرای برنامه ‌های مختلف فرهنگی را از جمله برنامه های مذهبی و مناسبتی این طرح عنوان و تصریح کرد: کلاس های آموزش امداد و کمک‌ های اولیه، مهارت ‌های زندگی، کار آفرینی و آشنایی با مبانی کسب و کار، صنایع دستی، آشنایی با جمعیت هلال احمر، دوره‌های هنری، قرآنی، ورزشی از برنامه های آموزشی این طرح است.
به گفته عظیمیان، تکریم سالمندان، کودکان به ویژه کودکان توانخواه، نیازمندان و راه‌ اندازی بازارچه‌ های خیریه که سود حاصل از آن صرف رسیدگی به کودکان سرطانی توان خواه می‌ شود، خدمت به محرومان و نیازمندان در روستاها در قالب کاروان نیکوکاری، توانمند سازی اعضا در قالب تیم های سحر (حمایت های فرهنگی اجتماعی پس از بلایا )، ترویج فرهنگ اهدای خون و اهدای عضو از برنامه های بشر دوستانه طرح رویش است.
بر اساس آخرین آمار جمعیت هلال احمر استان گیلان، دارای بیش از هفت هزار داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار